Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Nina - 2 oktober 2009 18:09

Nu är det äntligen helg! Slutade tidigt idag och var ute i stallet redan klockan tre. Passade på att ta med mig höggravida Milla eftersom jag planerat ett longeringspass. Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Började med att mjuka upp Dorado lite genom att träna upp flexibiliteten både i bak- och framdelen. Han var dock lite motvillig när han skulle trampa under sig på vänster bak. När jag sedan släppte ut honom på lina så såg jag snabbt vad det var som var problemet. Han var halt på höger bak, inte mycket men ändå märkbart. Longerade i alla gångarter i båda varven för att se ifall det skulle ge sig. Det blev inte värre men inte bättre heller. Bestämde mig för att gå in och massera lite eftersom jag snabbt kunde spåra det onda till att sitta lite högre upp.


Tror att han kan ha blivit kall ute i gårdagens blåst och kyla. Har märkt att lilla Dorado är lite känslig för kylan. Det svenska vädret kanske inte matchar det spanska :) Lade på ett tjockt innetäcke och drog på ett utetäcke på det. Kollade vädret och det skulle bli ännu tråkigare väder i morgon. Regn, blåst och det var inte många grader som skulle visas på termometern. Detta oväder skulle öka mot eftermiddagen och kvällen. Det är typiskt eftersom jag bestämt mig för att rida mot kvällen eftersom jag har kvällsfodring.


Det blir en spännande helg i helgen. Det är nämligen den 3 oktober i morgon. Millas baby skulle ploppa ut den tredje. Jag ska hålla tummarna på att den kommer i morgon. Tycker man får bara vänta och vänta.


Pratade med min mormor i går. Hon är rolig. Lite smått dement och säger därför kuliga saker. Ibland har man ingen aning om vad hon pratar om. Igår frågade hon mig om ifall jag packat in hästen i transporten och är på väg hemåt snart? Det var inte riktigt min plan, var på väg ut att rida med Sara. Pratade med mormor medan jag väntade på att Sara skulle dyka upp. Hon skulle ha sin sista dag att sköta Trigger eftersom han flyttar till ett nytt stall idag, fredag. Lite tråkigt att tappa min uteridningskompis. Hon lovade dock att komma förbi och hälsa på oss.


Nu ska jag kolla tv och smälta Maxburgaren jag käkade till middag. Ska nog åka och köpa godis snart. När jag kommer hem ska jag dricka cola och lyssna på Melody Gardot. Brukar inte gilla jazz men hon är fantastiskt bra, gillar hennes "Baby, I'm a fool". Undra om farbror "jazzens kung" Brink skulle uppskatta henne?















Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards