Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Nina - 5 oktober 2009 21:47

Vissa dagar är så innehållsrika och intensiva att de är svåra att ens få ihop dem i huvudet. Sitter nu i soffan med Nemo sovandes i famnen, mina ögon är supertrötta och resten av kroppen verkar även den vänta på att få falla i dvala. Ska i alla fall försöka sammanfatta min stalldag.


När jag kom ut till stallet var Dorado redan inne. Han var det av en anledning, har väntat på hovslagaren som blev någon timme sen. Det verkar dock inte gått någon nöd på min vän, han har fått mat och förmodligen haft saker att titta på mellan måltiderna. Var besviken på skoningen idag. Dorado är lite speciell i fötterna. Han behöver bli kort i tån för att inte snubbla fram när jag rider. Det är inte kul att sitta på en häst som håller på att dråsa i backen lite då och då. Han trampar av sig skor stup i kvarten och det retar gallfeber på mig. Nu blev det dock som det blev och det var inte annat göra än att betala och se glad ut.


Gjorde iordning min stjärna och tog med honom ut på ridbanan. Någonting som är positivt med att rida en häst som stått inne hela dagen är att det är det mest spännande som hänt på hela dagen vilket göra att man anstränger sig till sitt yttersta. Det kan man säga att Dorado gjorde. Han gjorde allt jag bad om, hela tiden.


Efter att vi ridit i ca 30 minuter så fick vi sällskap på ridbanan. Det var ju ingenting konstigt med det. Det konstiga var de skuggor som kastades från den hästen. Ja, fy de var läskiga. Ens egna skuggor hänger trots allt fast i fötterna och det är någonting som alltid hänger med en. Någonting som man gärna gör sig lite extra vacker för, för då blir skuggan också vacker. Att det däremot kommer en skugga mot en som tillhör någon annan, det är läskigt.


Ropade in en tidig julklapp till mig själv på Tradera idag. Det var ett par superfina röda ridbyxor. Hoppas de är lika fina när de väl kommer och att de sitter bra.


Pratade med pappa idag, det hade snöat hemma i norrland i natt. Härligt att få den första snön.


Nu ska jag käka kalaspuffar och mjölk samtidigt som jag kollar "Roast på Berns".

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards