Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Nina - 10 oktober 2009 19:09

  


Detta var vad som mötte mig när jag klev in i Dorados box i morse. Suck. Just nu är det inte kul att ha vit häst. Han släpper hår, vita små hår som syns överallt. Med kylan så har bajsfäckarna en tendens att komma oftare. Undra varför? Är det för att man sover skönt i dem? I alla fall så tog jag på en ren grimma för att försöka släta över alltihopa.


När jag fodrat hästarna tog jag en promenad med Nemo. När jag kom in igen var vi stelfrusna, det var riktigt kallt i morse. Tog ut hästarna, alla utom Dorado. Började städa, mocka och sedan sopa i varenda vinkel och vrå för att få tillbaka värmen. Gjorde iordning Dorado och tog ut honom på en ridtur på banan. Det gick betydligt bättre idag än igår. Igår ville han bara springa, var spänd och riktigt tråkig. Louise hoppade samtidigt som jag red och Dorado kunde inte fokusera på sitt eget. Han blev bättre mot slutet och idag tackade jag min lyckliga stjärna för att jag inte gav upp och gick in igår. Red honom lång och låg för att få honom avslappnad.


Städade undan alla sommar- och regntäcken och hängde fram ländtäcken, ridtäcken, innetäcken, utetäcken och alla var de i olika tjocklekar. Fixade rena prylar och tog hem allt smutsigt på tvätt. Fyllde på foder och städade iordning i sadelkammaren. Lindade upp alla benlindor och plockade in rentvätten som jag kört runt med i bilen i flera veckor.


Var helt slut när jag kom hem. Duschade och fortsatte sedan att stöka. Plockade fram vinterstallkläderna och städade undan alla tunna sommarkläder. Det var tråkigt på flera sätt, men mest för att nu är sommaren över...på riktigt.



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards