Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Nina - 9 oktober 2009 07:05

Veckan har rullat på i ett rasande tempo. I tisdags släppte vi ihop den nya hästen tillsammans med våra små, söta. Det gick bra. Den nya hästen är ett sto och blev genast intresserad av Dorado. Han verkar vara riktigt het för han behöver bara visa sig så blir alla ston på gården brunstiga. Jag förstår att han är lite spännande och hur stona känner sig, inte varje dag man får se en vacker, eldig spanjor Cool. Hopsläppet verkar i alla fall fungera och alla hästarna är glada. Det är vi ägare också för den delen.


Hade höggravida Milla med mig till stallet igår. Hon skulle fått sin lilla knodd redan i lördags, men det har fortfarande inte hänt något. Hon fixade höpåsar, sopade och höll igång. Hotade till och med med att hon skulle komma med och mocka i morgon om det inte händer någonting snart. Verkar som att någon börjar bli lite less på att vänta. Om jag ska vara riktigt ärlig så ledsnade jag på att vänta för flera månader sedan. Är ju som att gå och vänta på tomten, skillnaden är att han aldrig kommer.


Vi longerade Dorado. Han var lite trött igår eftersom han just nu släpper päls. Det bara rasar. Men så typiskt Dorado så gick det över så fort han fick komma till arbete. Han sprang glatt på och gjorde precis det han skulle. Vilken underbar häst jag har Skrattande.


Nu ska jag ta en morgonpromenad med Nemo. Ha det gott allihopa!



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards