Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Nina - 19 december 2009 18:05

Stora fina flingor. Det bästa med att det snöar är att det blir lite varmare, tror det står -14 på termometern. Det verkar vara på väga att bli helt ok. Det var sol i morse, men kallt.


Tog två bilder från mitt köksfönster.

  


  


Passade på att rida på dagen idag, det är härligt med den ljusa snön. Det verkar Dorado också tycka, kyla och ljus, precis vad han behöver för att samla på sig massor av energi. Tänkte bara trava lite på ängen bakom sommarhagen idag. Så blev det inte. Nä, se du lilla Dorado blev "rädd" för ett rådjur som hoppade upp ur diket. Vi galopperade med andra ord som galningar tvärs över ängen. Det är tur att min lilla häst är mest byggd för de samlade övningarna. Han är explosiv i starten men inte särskilt uthållig när det kommer till att springa i full galopp några längre sträckor. Man känner när han får mjölksyra. Detta gör att han självmant saktar in och då tar det inte länge tills han börjar att skritta.


Detta ser jag när jag rider. Älskar Dorados man. Den håller på att byta färg, är mer grå än svart nu   .

 

      


Det var kallt inne i stallet, vattenhinken var bottenfrusen. Skiten i boxen var också frusen. Men det gör ingenting, det är väldigt lätt att mocka då :)  Det känns betydligt mildare idag än det var i går. Nu sitter jag här, i soffan under en härlig filt. Ska sitta här ett tag till innan jag går ut med Nemo. Han låtsas vara väldigt upptagen när det blir tal om att gå ut. Nemo är en väldigt frusen hund :) Han gillar inte snö eller kyla eller regn. Han gillar bara när det är strålande sol och superhett.


Kall mule.

  

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards