Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Nina - 20 december 2009 20:44

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?: The cellar door flew open with a booming sound, and then he heard the noise,
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?: Lilla vovven Nemo.
3. Vad var det senaste du såg på tv?: Anna Ankas jul
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 20.30
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?: Ibumetin reklamen
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?: Nyss, rastade Nemo.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?: Facebook
8. Vad har du på dig?: Mjukisar och linne
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?: Kommer inte ihåg.
10. När skrattade du senast?: Precis, åt Annas kommentarer.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu: En tavla och en stor klocka.
12. Har du sett något konstigt på sistone?: Såg en kvinna med badtofflor på Coop. Observera att det har snöat 3 dm.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?: Ett bra tidsfördriv.
14. Vilken var den senaste film du såg?: Shreck
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?: En fet hästgård, med ridhus. Ett antal hästar.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till: Att jag är besviken på julklappen vi fick från jobbet.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?: Fattigdom!
18. Tycker du om att dansa?: Hmm...
19. George Bush?: Not!
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?: Ludwig och Selma
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?: Japp!
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?: Du är för tidig, vänd om.

Av Nina - 20 december 2009 16:22

Jag har i flera år önskat mig en sådan orange julstjärna som jag hade när jag var liten. Den ger ett otroligt vackert sken. Har saknat det ljuset, det ger mig den rätta julstämningen. Nu har jag äntligen fått en sådan stjärna. Jag fick den med posten i veckan. Den var från min före detta pojkvän. Det är kul att någon som inte älskar mig i alla fall kan stanna upp och skänka mig en tanke någon gång i alla fall. Är otroligt glad över min present.


Tack, Måns! Det var väldigt snällt av dig.

 


http://www.youtube.com/watch?v=kBXl4Mq3jho


Av Nina - 20 december 2009 11:02

Jippi! Har varit och ridit på ängarna i Hjölmesta. Det var toppenunderlag och vi kunde galoppera av oss lite. Det är skönt att låta Dorado sträcka ut ibland. Han behöver få göra det då och då för att orka hålla fokus under alla de andra passen. Det var lite tunggalopperat eftersom det snöat ännu mer. Tror det var 3 dm härlig, vit snö på ängen. Dorado svettades och jag med :)


På onsdag bär det av hem till Kalix. Det känns helt underbart att få åka hem men samtidigt motigt att lämna Dorado. Önskar att jag kunde ta honom med mig. Ska tänka på hans mjuka gnäggning när jag vaknar på morgonen. Det är så kul att komma till stallet på morgonen. Först är det helt tyst, men när jag tänder lampan och går mot Dorados box, då gnäggar han. Så där mjukt och vänligt som bara Dorado kan. Han har inte bråttom att få mat heller, först vill han hälsa ordentligt. Nosa lite i håret och bli struken över mulen. Han har blivit så otroligt mysig att hålla på med. Så det är vad jag ska tänka på när jag vaknar. Dorados mjuka gnäggning.


Trötter.

  



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards