Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Nina - 30 december 2009 19:09

Snön ligger vit på marken och knarrar härligt under skorna. Jag tror att man kan lära sig att uppskatta kylan. Tror på fullaste allvar att jag gör det...men bara i smyg så snälla tala inte om det för någon. Man kan vara inne och dricka varm choklad med marshmallows. Om jag däremot går ut så kan jag ta på mig de superfina renskinnsvantar som jag fick av mamma och pappa i julklapp. De är hur varma som helst. Dorado fick ta på sig sitt nya halstäcke idag. Tror han var lite nöjd :) Jag är supernöjd över att täcket passade överhuvutaget.


  


Jag har spenderat en del tid inomhus nu på eftermiddagen. Har just nu tvättid. Har haft värsta syjuntan här. Lagat mina täckbyxor som oturligt nog fastnade på en av Dorados sömmar när jag skulle slå fast skon han tappat tidigare i veckan. Har även lagat min dunjacka, den hade ett litet hål såg jag precis när jag skulle bära ner den i tvättstugan. Nemo fick sig nya tofflor, supersöta. Matchar tyvärr inte hans overall, men han överlever nog.


Snygga va? Har sytt dem helt själv :)

      

Av Nina - 30 december 2009 16:10

Idag kom hovslagaren. Det tyckte Dorado var bra och jag med för den delen. Han har varit utan framsko några dagar. Jag har för ett tag sedan bytt till Strömsholms hovslagare och har inte haft chans att hälsa på dem ännu. Eftersom jag var ledig idag så passade jag på att åka ut när de skulle komma. Typiskt att de skulle komma 8.oo på morgonen och jag var riktigt trött idag. Gnuggade sömnen ur ögonen och klev upp i alla fall. Käkade lite frukost, borstade tänderna och klev i hästkläderna.


När jag gick till bilen kände jag att det var kallt, rejält kallt. Hade glömt kolla termometern innan jag gick. Nemo sprang runt på gården med sin vinteroverall och ett täcke samt sina små söta tofflor. Det var tur att jag klätt på honom ordentligt. Jag hade också bra med kläder och det var tur. Klär mig som vi gör hemma, lager på lager. Det är enda sättet att hålla sig varm. Man kan inte klä sig som att man ska till ett varmare land under och sedan dra på en tjock bylsig jacka ovanpå det. Då håller man aldrig värmen.


Åkte förbi och tankade full tank i bilen så den inte skulle få chansen att frysa. Höll på att göra det förra året när det var -12 grader. Idag var det -23, det är lite skillnad. Man vill inte gärna bli stående längs vägen då. Brrr.


Blev glad av att se hovslagarna som kom idag. Inte bara för att det var två unga, snygga och trevliga killar. Den ena killen pratade bara engelska. Han kom från Frankrike och hade bott i Spanien. Det talade hon dock inte om på en gång. Jag frågade, pratade och dirigerade hur jag ville ha min häst skodd för att undvika dessa hemska tappskor. Hatar tappskor. Killen tittade på Dorados fötter sedan sa han: "I know the Spanish horse very well". Det visade sig då att han bott i Spanien. Fick en liten föreläsning om skillnaden i rörelsemönstret och hur man bäst skor dessa hästar samt hur han ville göra. Han konstaterade snabbt att jag hade rätt i hur jag ville att han skulle sko honom. Kul att vi var överens :)



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards