Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Nina - 2 december 2010 10:15

Alla pengar jag plöjt ner på dessa klinikbesök visar sig äntligen ge resultat. Dorado har under alla dessa klinikbesök lärt sig att dricka ur en vattenkopp! Det bara måste vara värt alla pengar ;)


Det är skönt att äntligen vara på plats på Näs. Det är varmt och skönt i stallet så Dorado behöver bara ett täcke på sig inne. Det finns vattenkopp så jag behöver inte släpa vattenhinkarna längre. Alla är supertrevliga och hjälpsamma. Jag hade ut Dorado i ett av ridhusen igår. Hade honom på töm. Fick springa som en galning och var helt slut innan jag var nöjd med dagens pass. Det är skönt att kunna ta av jacka och vantar inne och bara pyssla utan att händerna blir helt blåa. Jag putsade upp honom ordentligt och glansade man och svans. Passade även på att putsa upp grejorna ordentligt. Känns som att det var ett tag sedan. Säger bara en sak: Varmvatten är guld. Tog på honom det nya Amigotäcket som mamma köpt. Det har hals och är supertjockt. Det behövs, för det är verkligen skitkallt (-17). Han fick sin hage och jag släppte ut honom. Han hälsade på sin granne och de sprang lite. Dorado är dock ingen fan av att springa runt i hagen och hittade snabbt några grässtrån som stack upp i snön. De fångade hans uppmärksamhet så springa får han nog göra någon annan dag.


    


Jag ställde iordning mina skåp. Skönt att få upp lite krokar. Ska under veckan även försöka packa iordning mina grejor. Måste ner i förrådet och försöka strukturera upp vad jag ska ta med till stallet och vad jag ska behålla i förrådet hemma.


Allt är toppen på Näs men omställningen kommer nog att ta ett tag. Det hugger till i hjärtat när jag tänker på Talvsta. Hoppas Ulrika och Moa kommer och hälsar på någon gång. Nu ska jag käka lite. Vi hörs!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards