Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Nina - 8 december 2010 20:44

När jag vaknade i morse så kunde jag inte säga ett knyst. Jag fick helt panik, tänk en hel dag utan att kunna säga någonting. Tog ut Nemo på en lång promenad trots att jag skulle börja jobba halv åtta. Har sovit dåligt i natt och insåg att jag lika gärna kunde stiga upp. Ute på min promenad så började telefonen att plinga. Sms efter sms droppade in. Jag är teamledare i mitt team, vilket gör att alla rapporterar till mig om de är sjuka och ska stanna hemma. Innan jag kom in från promenaden så hade jag fått tre sjukanmälningar. Innan jag var på jobbet så var det bara jag kvar i mitt team. Jag som ensam pedagog på tre klasser. Ops. 75 elever, lite tufft för en person som dessutom inte ens kan prata. Eller kan och kan. Klart jag kan prata, problemet är bara att det inte hörs någonting när jag öppnar munnen. Dagen löste sig dock smidigt eftersom mina underbara kollegor i det andra teamet hjälpte till.


Lite bilder från mitt kök. Gillar min orange julstjärna.

  


  


Rutger har bästa utsikten. Den får mig att tänka på Norrbotten.

  


Mormors mjölkkanna.

  


Farmor har virkat.

   


Sockerkopp som jag fick av Peters föräldrar.

    


Ljuskopp som jag fått av Milla och Peter.

   


Nu har jag tänt ljus och kollar på tv. Då behöver man inte prata :D Det har jag gjort nog för idag. Har jobbat hela dagen och verkligen försökt att inte prata mer än nödvändigt. Åkte ut till stallet och tog ut Dorado på utebanan. Helt sjukt stor utebana. Galopperade på en superstor volt.


Tompa ringde idag. Han hade spenderat några dagar i Linköping och där fått gå igenom ett antal undersökningar. Vi pratade länge, det känns så bra att få prata med honom. Jag skvallrade att jag vet vem som är hans hemliga kompis (det är en lek vi brukar ha på jobbet varje år. Lagom till jul ska man vara extra snäll med den man fått tilldelad som sin kompis. Man ska även köpa en julklapp till denna person). Jag talade däremot inte om att det är jag som är hans hemliga kompis ;D Hehe vad överraskad han ska bli. Håller på att fundera på vad jag ska köpa till honom.


    

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards