Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Nina - 4 augusti 2010 14:56

Det har inte blivit bloggat en enda dag sedan jag kom hem och jag har massor att berätta. Kommer tyvärr inte ihåg allt så jag tar bara det viktigaste och det som faktiskt berör Dorado ;D


Jag pratade med Ulrika när jag kom hem från Norrland. Hon erbjöd sig att ta en titt på Dorados hälta. Vi fixade detta igår. Han är stel i bakkärran, han är markbunden och fortfarande halt på båda bak. Ulrika är inte bara veterinär, hon är även kiropraktiker och gick igenom Dorados rygg. Hon hittade ingenting avvikande. Han var lite stel i halsens högra sida samt på bakdelens vänstra sida men det åtgärdade hon snabbt. Hon visade även hur han musklat sig i ryggen. Han har musklat på ordentligt i länden och hon sa att det är typiskt för hästar som gått med bakbenshälta en längre tid. För övrigt var han fin i kroppen.


Hon gav mig rådet att åka med honom till kliniken så de kan bedöva bakknäna och se om det är där han har ont. Vi röntgade knäna i förra omgången då vi var in. Plåtarna visade ingenting avvisande men hon vill att vi sprutar honom. Hon erbjöd sig om att informera Florian om att hon tittat på Dorado.


Ringde kliniken i morse och vi fick en tid redan onsdag nästa vecka.


Blir så glad att bollen är i rullning igen. Kanske till och med kan träna i vinter. Jag hade önskat att vi kunde åka till Sara i Skåne i september och vara med på dressyrklinik men det är bara att glömma. Jaja, det går fler tåg och den som väntar på någonting gott...


Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards