Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Nina - 15 augusti 2010 20:39

Vill börja mitt blogginlägg med att gratulera Pepino PRE för deras fantastiska prestationer under Championatet i Danmark.


Tänkte idag blicka tillbaka till veckans klinikbesök. Dorado har akuta inflammationer i båda bakknäna. Han är 1 grad halt på höger bak och 1,5 grad halt på vänster bak. Florian gjorde även en neurologisk undersökning. Den visade ingenting. Det kändes skönt tycker jag. Jag ska nu tömköra honom i tre veckor. Den 3 september klockan 13.30 har vi återbesök på kliniken.


Jag satt med Ulrika på akuten i nästan fem timmar igår. Hon hade ramlat av sin lilla rodeohäst och skadat handen, riktigt illa. Hon kommer måsta opereras. Stackaren. När man sitter där och ska fördriva tiden så kommer man på så många bra saker. Jag delgav bland annat min plan för Dorado. Jag har bestämt mig för att ifall han inte blir frisk trots alla dessa besök till kliniken så tänker jag ställa av honom i 6-8 månader. Släpper ut honom på lösdrift. Det passar rätt så bra eftersom vi har en lösdrift på gården. Detta skulle dock involvera lilla Diesel eftersom Dorado behöver sällskap. Det var helt ok med Ulrika att släppa ut Diresel på lösdriften igen.


Jag berättade även om mina planer på att köra in Dorado. Det känns som ett roligt projekt. Speciellt med tanke på att jag inte vill rida just nu. Dorado har aldrig ramlat när jag tömkört eller haft honom på lina. Han snubblar/ramlar bara när trycket på ryggen kommer. Skulle därför vara roligt att pyssla lite med inkörning nu medan han bara ska tömköras. Då får vi göra någonting roligt tillsammans. Tyvärr kommer jag inte ha råd att genomföra projektet eftersom jag behöver både en sele och en rockard men pengarna till att investera grejerna existerar inte.


Jag var med Milla och Peter till Hälla igår, de köpte en cykelsits till Emme. Jag sprang runt och tittade på en Lifebike. De är så coola. Har kollat på en sådan cykel i två år men den är riktigt dyr. En Lifebike är en hybridcykel, den drivs med ett litet batteri och går hur fort som helst. Tog ut den på en provtur på parkeringen. Viiihhh! Det var det häftigaste jag varit med om i cykelväg. Tänk vad snabbt man skulle vara ute i Dingtuna. Skulle inte alls vara jobbigt att cykla till stallet då. Alla borde få prova att cykla på en Lifebike.

http://www.lifebike.se/


Nu ska jag äta mitt nybakta bröd, dricka varm choklad med skummad mjölk och kolla på "Förnuft och känsla". Ha en underbar söndagkväll mina vänner.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards