Min spanjor Dorado

Alla inlägg under oktober 2013

Av Nina - 2 oktober 2013 20:50

Kom från jobbet i vettig tid. Gjorde snabbt alla stallsysslorna och hämtade in pojkarna. Borstade och pysslade med lilla C. Selade på och tog med honom på en underbar kvällstur. Fina, fina lilla C, börjar att bli stor nu. Inte på höjden men i huvudet. Han mognar lite varje dag.

Micke kom förbi. Han hjälpte till med att fixa vatten till hagen medan jag fyllde på hö. Skönt att få lite hjälp. Han bar även ner vattnen till stallet. Guld.

Av Nina - 2 oktober 2013 08:11

När jag klev ut på gården i går morse så var det sju minus på termometern. Drog morfars HellyHansen tightare och gick ner till stallet. Pojkarna låg fortfarande och sov. Jag väckte dem och när Cielo väl var på fötter så bytte vi täcke och gick ut. Det var vitt av frost över hela gården och marken var stenhård. Jag drog en suck. Gillar inte kallt. Gillar inte att måste stiga upp strax innan fem. Det gjorde jag inte idag morgon. Vaknade med huvudvärk. Nu står stallet omockat och trots det så lyckades jag komma iväg 35 minuter för sent. Mavericken har fått sluka mycket soppa på väg till jobbet. Inga snälla inbromsningar och starter här inte. Det är tur att han är förlåtande.


Bilder från i går. Vackra, kalla Tornedalen.

 

Berget som syns i bakgrunden är Luppioberget. Det är en av Tomtens bostäder. Där finns det en flagga högst upp.  

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards