Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Nina - 12 december 2013 20:27

Klev ut från huset för att trampa ner till stallet. Det har kommit över en dm nysnö. Skottade mig fram. Tänkte att jag förbereder för Tore när han kommer med traktorn i morgon. När jag röjt framför alla byggnader skrattade jag för mig själv. Lönt. Kommer komma minst lika mycket till i natt. Snön verkligen vräker ner.

Stampade av skorna och klev in i mitt underbara stall. Pojkarna hälsade mig välkommen. Tog ut Cielo. Skrubbade honom. Mockade och ställde tillbaka honom i boxen. Tog ut Libero. Mockade. Putsade honom ordentligt. Han bara njöt. Båda mina hästar älskar verkligen att rykta sig.

När jag var klar tog jag fram pallen. Ställde den bredvid Libero. Hängde lite på honom. Han reagerade inte och vips så satt jag där. Han var först helt stel men när jag böjde mig fram och gav honom en godis för besväret så slappnade han genast av. Det kostade mig några godisar att få sitta där och jag hoppade upp och av några gånger. Han var tillfreds med övningen. Tyckte nog att det var riktigt roligt.

Tog in honom i boxen och Cielo tittade på mig under luggen. Han såg så nyfiken ut att jag lovade honom att han också skulle få leka samma lek. Tog ut honom och ställde pallen bredvid. Då ville han ha godis. Gav en och hängde sedan över honom. Han stod lugnt och tuggade på sin karamell. Gav honom en till och hängde en gång till. Klappade honom på andra sidan. Han tuggade sin godis. Kastade över benet och precis då var karrat slut så han flyttade sig åt sidan för att kunna få. Gav honom en där jag stod och balanserade med ena benet uppe på ryggen och det andra med bara tåspetsen kvar på pallen. Cielo tuggade på sin nya godis. Lyckades krångla mig ner och lyfte pallen närmare. Gjorde samma sak en gång till och då stod han helt stilla. Avslappnat tuggade han på sin karra. Bestämde mig dock för att leken skulle avslutas här. Det hade trots allt gått över förväntan med min ryggskygga häst som knappt går att sela. Nöjd mamma.

Av Nina - 12 december 2013 18:47

Det har varit runt nollan ute hela dagen. Cielo fick gå ut naken och var sååå nöjd med det. Tog in dem på en gång när jag kom hem eftersom det började snöa. Stora, stora flingor. Riktiga lapphandskar. Jag älskar den snön. Allt blir så dovt och ljust.

Jag har inte känt så här mycket Christmas Spirit sedan jag var liten. Varje dag när jag åker både till och från jobbet så skrålar jag högt till julsångerna på radion. Jag älskar att det kommit så mycket snö och det känns som att jag börjar tro på Tomten igen. För vem har annars gett mig allt jag drömt om? Ett superbra jobb med underbara ungdomar, en helt egen hästgård, två drömhästar och en pojkvän som jag älskar. Allt jag någonsin drömt om. Vad önskar man sig då i julklapp? Känns som att jag redan har allt jag vill ha och behöver. Mitt liv är verkligen på topp. Tror knappast att det kan bli bättre!

Jag är precis klar med alla betyg, trots att de inte behöver vara inne förrän på måndag. Det känns skönt att få hela veckan på sig att varva ner inför jullovet :)

Nu ska jag se julkalendern och sedan gå ut och mysa med/motionera mina klenoder.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards