Min spanjor Dorado

Alla inlägg under juli 2014

Av Nina - 5 juli 2014 12:51

Henrik håller på att lista sovrummet. Jag håller mig undan och Nemo med. Jag har varit ute i solen, målat lite på Cielos speedcart. Bestämde mig för att måla den svart. Ska även lacka fälgarna och skärmarna men de blir i silver. Sedan ska jag nog sätta någon piffig färg på galonet. Blir fint när det blir klart. Har hunnit första varvet och övre delen. Ska sedan vända på den och ta undersidan. Måste bara låta den härda ordentligt så jag inte sabbar det jag målat.

Just nu ligger jag i soffan. Vilar lite. Nemo ligger bakom tvättmaskinen. Han gör alltid det när Henrik leker med spikmaskinen. Tycker nog om den nya tvättstugan.

Kotten och jag mitt i byggkaoset. 36 dagar kvar.

Av Nina - 3 juli 2014 16:11

Nu har jag bäddat i vaggan.

Men bara tillfälligt. Ska tvätta allt. Har sytt och pysslat hela dagen och känner mig äntligen nöjd. Offrade pappas arvegods och sydde om dem lite. Det är farmors egengjorda sängkläder men eftersom man inte bäddar så längre så har de blivit liggande. Nu har de fått liv igen och ett användningsområde.

Av Nina - 1 juli 2014 23:39

Oj, vad Libero blev glad över sin verkning. Det gick undan eftersom jag bestämt mig för att låta honom gå barfota i sommar också. Nöjd pojke som snabbt fick komma tillbaka i boxen.

Cielo fick på sig nya dojjor. De såg snabba ut. Det är bra eftersom han kommer att sättas i vagn igen efter ett uppehåll. Längtar.

När Henrik kom hem så käkade vi och lastade sedan pojkarna. Det gick som vanligt lugnt till och båda två uppförde sig exemplariskt! Stolt mamma. Libero blev så glad att få komma tillbaka till betet igen efter att han fått stå på stall och tugga hö en hel eftermiddag. Dödstråkigt. Önskar att jag bodde i ett milt vinterklimat, för det är verkligen Liberos melodi att få vara ute dygnet runt. Han blir både mer lugn och mer trygg.

Av Nina - 1 juli 2014 17:09

Försöker läsa på men känner att jag får en panikkänsla. Börjar må dåligt och stänger igen tidningen. Hinner ta det senare. Är ändå 40 dagar kvar. 40 dagar, det är mer än en månad.

Av Nina - 1 juli 2014 09:51

Jag slutar aldrig att förvånas över hur lugnt och tyst det är i mitt stall. Det är rent ljuvligt att kliva in där. I morse stod Liberos boxdörr på vid gavel. Jag hade nog glömt att stänga när jag var in dit och kollade till dem innan jag av ren utmattning ramlade i säng. Hästen var kvar i boxen. Han sov. Det var rent på stallgången och höet i påsarna var kvar. Han hade inte ens varit ut och kikat. Tröttmössa. Men han är lite sådan, min Libero. Har man en gång sagt till honom att man inte får så gör han det inte. Cielo däremot, han testar igen och igen och igen och igen... I hopp om att jag någon gång ger mig.

Solen står högt på himlen även idag. Det är supervarmt. Idag kommer hovis. Skönt. Då kan jag börja köra med Cielo. Han har en framsko borta och jag har inte orkat slå dit den igen. Illa.

Cielo växer så det knakar och jag kan inte längre se över ryggen på honom. Blir lite stressad. Vill inte att han blir för stor. Han får gärna bli grövre, men inte högre. Vill inte ha bautastora hästar.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards