Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Känner mig glad

Av Nina - 23 augusti 2010 22:30

Kom till stallet igår efter att jag varit på kryssning till Åbo med min kompis Ingrid. Dorado såg pigg och glad ut. Moa hade mockat så jag behövde bara borsta och ställa iordning mat till honom. Superlyxigt.


Innan jag berättar om kryssningen så vill jag berätta om Dorado. Tog ut honom på töm idag. Hade inga större förhoppningar om att han skulle vara bättre. Lät honom skritta fram. Han var pigg och allert. Det kändes kul men jag tog inte ut någonting för det. Han har sett okej ut i skritt förut. Skrittade i 20 minuter innan jag lät honom trava lite. Han travade sakta men lyssnade när jag drev på honom och tro det eller ej, men han ökade tempot! Det har inte hänt på flera veckor. Han var fortfarande halt men kunde i alla fall trycka på. Han slutade halta efter att han fått trava ett tag och jag kände mig lyckligare än när jag öppnar julklapparna på julafton. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att det håller i sig. Skulle bli så otroligt besviken om han ramlar tillbaka till samma i morgon när jag tar ut honom.


Ingrid och jag bokade en kryssning tillsammans för att hitta på någonting annat och för att få komma bort en liten stund. Jag såg fram emot det för att jag kände att jag fastnat i att jag går omkring och tjurar för att Dorado aldrig får bli frisk. Jag hade aldrig varit på kryssning förut och en 24 timmars till Åbo passade in perfekt i mitt schema. Ingrid arbetar på Silja och har därför en massa kontakter. Hon känner dessutom massor av människor som arbetar på fartyget.


Jag måste säga att jag var riktigt imponerad av att vara och kryssa. Trodde inte att det skulle vara så kul som det var. Jag fick dessutom bekräftat för mig att jag älskar havet lika mycket som jag alltid egentligen vetat att jag gör. Jag mår bra av att få vara ute på vattnet. Blir som en ny människa av att få höra vågskvalpet. Skulle kunna sitta ute på däck och bara titta på den vackra naturen och det vidsträckta havet i timmar.


Eftersom Ingrid har sina kontakter så fick vi komma upp till bryggan och kolla hur det såg ut där. Var helt fantastiskt roligt. Jag kände att det imponerade på mig att få se och ta del av deras fantastiska arbete. Trodde aldrig att det tar nästan 10 år att bli kapten. De guidade oss, visade den ena häftiga saken efter den andra. Hela rundturen avslutades med att kaptenen bjöd oss på lunch. Det var fantastiskt gott och jag fick äntligen min efterlängtade risotto. Risotto kommer jag att äta fler gånger. Jag handlade godis på taxfree och passade på att vara ute så mycket som möjligt.


Lite bilder. Det är Ingrid som fotat alla bilderna utom den på henne för den har jag tagit :D


Lite blåsigt!

 


Messar till Milla            


Utsikt från fönstret i vår hytt.

  


Mitt resesällskap Ingrid

  

 
 
Ingen bild

Ingrid

24 augusti 2010 00:18

Jätte roligt att Dorado verkar må bättre :-) Hoppas nu det håller i sig.

Du är så duktig på att skriva! Kul att du trivdes på havet! kram Ingrid

Nina

24 augusti 2010 08:20

Tack Ingrid!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

24 augusti 2010 10:13

Oj, så fina bilder. Härliga färger på havsfotona.

http://www.gustavsborgprebloggplatsen.se

Nina

24 augusti 2010 10:44

Vad kul! Ska hälsa till Ingrid att hon tagit fina bilder :D

 
Emma

Emma

24 augusti 2010 17:25

Lät härligt med kryssning också! :)

http://lifeasemmaknowit.blogg.se

 
Ingen bild

Annie

24 augusti 2010 19:02

håller mina tummar för er, är glad att du hittar lite lufthål i livet
kramar om den goooa nina hårt i mina tankar

Nina

24 augusti 2010 19:48

Tack Annie!

 
Ingen bild

jossan

24 augusti 2010 22:44

håller tummarna att det blir bra nu!
fantastiskt glad du ser ut!

Nina

25 augusti 2010 08:33

Haha, du är rolig :D Tack för att du håller tummarna, det gör jag med. Nästan så de blir vita.

 
Evisen

Evisen

25 augusti 2010 12:13

Vad härligt att Dorado är piggare!! Jag håller med tummarna!! Kram på dig!

http://www.metrobloggen.se/evisen

Nina

25 augusti 2010 20:07

Tack Evisen! Kram tebax!

 
Emma

Emma

25 augusti 2010 20:45

De va riktigt götta! :) Jag fattade inte i morse att du va risig, tyckte du såg pigg och frisk ut! ;) Krya på dig!
kram!

http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Nina

26 augusti 2010 09:51

Tack Emma, det var snällt sagt :D Kände mig däremot som att jag blivit överkörd av en buss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards