Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Nu har Amiga blivit helt snurrig

Av Nina - 15 december 2010 11:32

Jag fasar för vad som komma skall. Amiga verkar ha blivit helt snurrig. Idag kom hon ut tidigt på morgonen, jag hade precis ätit klart. Med sig hade hon lilla Nemo och så fort hon öppnade min boxdörr så smet han in. Jag blåste på honom, det är roligt att göra det för han blir så himla rädd. Han är liten som ett dammkorn och det är som att han lättar när jag knuffar på honom med min mule. 


Amiga tog på mig det täcke som jag brukar ha när vi tömkör och longerar. Det är ett bra täcke eftersom mina bogar är helt fria samtidigt som täcket värmer över hela kroppen. Hon tog på mig benlindor och en grimma. Vi trampade iväg ut med Nemo tätt i haserna. Vi gick raka vägen ut till den konstiga manicken som finns mitt mellan de två ridhusen. Skum sak. Men nu tänker jag berätta någonting som ni aldrig kommer att tro. Hon leder in mig i manicken, släpper loss mig, går ut och stänger grinden efter sig. Jag tittar på henne, det var den konstigaste hage jag någonsin gått i. Plötsligt börjar manicken att låta och väggar av galler kom mot mot. Jag vänder mig och och börjar att trava. Kvinnan har blivit skvatt galen. Runt, runt får jag gå. Kände ett tag att paniken var nära. Jag vände min om och trängde mig förbi väggen av galler. Då kom jag bara till en ny fålla, trängde mig förbi den också. Men det såg likadant ut där också. Hörde Amigas röst, hon lät arg. Hon smackade på mig och donderade. Jag förstod då att hon ville att jag skulle följa väggen av galler men se det hade jag inga planer på, så jag stannade. Men vad hjälpte det. Jag fick väggen av galler i rumpan, den tvingade mig att gå framåt. Så jag fann mig i min lott och gjorde som jag blev tillsagd. Jag fick gå och gå och gå, runt, runt, runt och runt. Skittråkigt.


Jag måste nu erkänna att jag fortfarande inte förstått syftet med denna manick? Jag kan dock slå vad om att jag kommer tvingas besöka den fler gånger. Suck. Människor och deras påhitt. Vet du vart det är jag varit? Snälla förklara för mig, för jag har ingen aning.

 
 
Gustavsborg PRE/Ann-Britt

Gustavsborg PRE/Ann-Britt

18 december 2010 14:39

Stackars lilla dig! Släpp in Amiga där istället så får hon se hur kul det är...
Ha en trevlig helg.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Nina

18 december 2010 15:04

Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards