Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Nina - 17 juni 2010 08:25

Gör mig redo för att åka med Dorado på återbesök till Strömsholms hästklinik. Tredje gången gillt. Hoppas, hoppas, hoppas han är frisk nu. Inte för att jag klagar. Tycker det är rätt så trevligt att komma ut och lufta sig lite. Vara med Irmeli, träffa trevliga Florian, fika på Markan och titta på hästar en hel dag ;D Det är lycka!


Jag tömkörde Dorado igår. Han såg fin ut. Kunde inte se att han haltade trots att jag de senaste dagerna vågat köra på lite mer. Han kan göra härliga travökningar längs långsidorna och jag konstaterade att han är riktigt vacker min lilla häst.


När vi var klara så fick han en godis för besväret. Då blev han glad. Inte för att han behöver något godis, betet gör sitt för att behålla magens omfång. Jag duschade av honom och bad en stilla bön till Sleipner att han skulle vaka över Dorado så han inte skulle ha några bajsfläckar när jag kommer ut på morgonen.


Steg upp tidigt (som vanligt) idag. Är lite orolig för min bil, den blinkar ännu med sina lampor och varnar för att någonting är fel. Åkte iväg till verkstan för att vara säker på att jag inte skulle bli utan bromsar eller någonting liknande. Killen som jobbade kopplade in datorn och kunde då direkt se vad det var som inte stämde. Var ett elfel. Tekniken vill inte kommunicera med ABS. Det lät som ett bra fel tycker jag. Ingen panik :)


När jag åkte hem så funderade jag på varför jag inte blev mekaniker, det verkar ju så enkelt. Bara att koppla i en dator och sedan talar bilen snällt om vart det är den har ont. Då fixar man det onda och sedan är den glad igen. Fast om jag tänker efter så hade jag nog tyckt att det var ganska tråkigt. Jag tycker inte om att bli smutsig, om jag inte är i stallet förstås, för där hör det liksom till på något sätt ;)


Nu ska jag kasta i mig lite mat. Vi hörs senare så ni får veta hur det gick för Dorado.


Glömde säga att jag igår fick min nya sadelgjord. Den är så fin. Alldeles ny och mjuk och blank. Det är nästan så jag inte vill använda den.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards