Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Tänk vad bra jag har det...

Av Nina - 12 april 2011 06:45

Det finns mycket jag kan klaga på men när jag tänker efter så har jag det riktigt bra. När jag tog en promenad med Nemo i går så låg det en uteliggare på en parkbänk. Jag såg honom inte först så han skrämde mig ordentligt. Jag skyndade mig förbi. När jag kom in i värmen igen och kollat tv ett tag så började jag tänka på den stackars farbrorn på parkbänken. Helt ensam och förmodligen stelfrusen. Bestämde mig för att gå ner i förrådet och rota fram en filt till honom. Hittade bara en av Dorados gamla fleecefiltar. Ren men full av hästhår. Tog den under armen och smög ut i mörkret. När jag närmade mig parkbänken så såg jag att han låg kvar. Gick försiktigt fram och bredde filten över honom. Sprang hela vägen hem. När jag tog morgonpromenaden så var både uteliggaren och filten borta. Smög runt bänken för att kolla att filten inte ramlat ner i gräset på andra sidan. Den var borta. Bänken däremot, den var helt full med vita hästhår :)

 
 
Ingen bild

Kusin Jessica

12 april 2011 07:07

Du är bara för bäst Nina =) Tänk om alla vore lika snälla och omtänksamma. Världen skulle vara lite ljusare.

Nina

12 april 2011 07:51

Hehe, hade hjärtat i halsgropen hela tiden ;)

 
Ann-Britt

Ann-Britt

12 april 2011 07:56

Lustigt, jag satt precis och tänkte på en bok jag läser nu "Konsten att vara snäll". I den står det att det är INTE tanken som räknas utan de handlingar man gör. Helt rätt. Det är säkert många som skulle tänkt att de borde hämta en filt, men du gjorde det.
All heder åt dig!!!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Nina

12 april 2011 08:10

Tack! Denna morgon stod det "act don't react". Känns bra!

 
Ingen bild

Annie

12 april 2011 08:37

man är inte modig om man inte känner räddsla när man gör något!!
jag blev så varm i hjärtat när jag tänker på att mannen inte bara blev varm i kroppen, han måste kännt hela sitt människovärde öka många grader o det tror jag värmde honom aldra mest
vilket finnt sinneslag du har min vän!
kram Annie

Nina

12 april 2011 09:47

Och nu blev jag också varm i hjärtat. Tack för dina vänliga ord :)

 
Ingen bild

Anette

12 april 2011 18:52

Så himla coolt! Du är ju helt underbar! Tänk vad annorlunda världen skulle vara om fler tänkte som du. Han måste ju ha vaknat å trott att han hamnat i himlen. Änglar finns!!! Och du är en ;)

Nina

12 april 2011 19:05

Hoppas verkligen det. Tänk om han vaknade upp och var pälsdjursallergiker :)

 
Evisen

Evisen

12 april 2011 21:18

Du är för go!! "Tänk om han var pälsdjursallergiker" Nä det tror jag inte, och i då fall har han säkert en kompis som kan ta över filten!! All heder åt dig Nina! Du är en sann och omtänksam människa som bryr sig!! Kram!!

http://www.figaro16.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards