Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Nina - 8 maj 2011 18:53

Jag älskar att gå på loppis :) Hemma i Kalix ordnar Lions alltid loppis just denna helg i maj. Jag har missat den i flera år eftersom jag varit hemma i Västerås. I år hade jag så tur att det var loppis just den helg jag var hem. Fyndade superfina grejor, inte mycket för världen men i mina ögon helt underbara saker för ingen peng alls. När jag fyndat klart så bjöd jag mamma på fika för att hon varit så snäll och hängt med även om hon direkt ogillar att gå på loppis. Hon lät mig snällt hållas. Jag fick rota och leta i min egen takt och hon frågade bara en gång vad jag ska med den där till? Det var en egentligen skitful tavla med en liten samepojke på. Han körde sin ren. Jag tyckte dock att den var fin. Sökte även en målad tavla med Lapporten som motiv men hittade ingen. Det var synd. Är ändå nöjd, allt som allt kostade 50 kronor och jag fick massor av fina gamla grejor :) Drog en chailatte och en hallonpaj. Det var gott. Pratade med tjejerna i cafeet och jag fick köpa loss essens till chailatte så nu ska jag göra goda caféchailatte av sojamjölk hemma :) När vi kom hem så kände jag mig så upprymd av mina fynd att jag bestämde mig för att tömma hästtransporten på grejor. Sagt och gjort. Problemet med att hästtransporten blev tom var att jag hade ett helt gäng med grejor som skulle förvaras någonstans. Jag involverade min mamma, tog med henne upp på övervåningen och tillsammans rensade vi ett av förråden så att jag skulle få in mina grejor. Det kändes bra :) Vi käkade grillat till middag. Jag hittade supergoda sojabiffar på Willys. Mamma och pappa åt baconinlindad kyckling. Fram emot kvällen hade jag druckit så många latte att jag kände mig tvungen att röra lite på mig. Tog ut pappas ena gråhund på en promenad. När jag kom hem så ville den andra också komma ut. Gick samma slinga. Väl hemma igen så ville Nemo ha sin kvällspromenad. Skyndade mig ut med Pinoccio och tog sedan ut Nemo på samma sträcka som de andra hade fått. Med gott samvete satte jag mig i soffan och kollade tv. Det var visst sent, för när jag kom så gick alla andra. Jag, Pinoccio och Nemo fick soffan för oss själva. Vi kollade tv hela natten och fram emot småtimmarna dånade vi av. Pinoccio på min kudde och Nemo i fotändan av sängen. Skönt sov vi och ingen av oss försökte ens kliva upp innan klockan slog åtta. Solen sken in genom persiennen och vilken underbar dag det blev. Bara synd att den spenderades på resande fot. Nu sitter vi på bussen Nemo och jag. Jag med en chailatte i handen och Nemo sovandes i transportväskan. Ska bli skönt att komma hem.

Av Nina - 8 maj 2011 18:44

På fredagen var vi alla lite dåsiga. Pinoccio gnällde och ynkade sig av naskosen. Han mådde förmodligen pyton :( Han piggade på dig under dagen. Alla andra blev tröttare och tröttare medan Pinoccio blev piggare allteftersom timmarna tickade. Det var skönt att se att han piggnade till även om han sov mycket.

Av Nina - 8 maj 2011 14:19

Mamma hade beställt en tid till mig. Jag skulle få massage och få knäckt till ryggen. Sover dåligt eftersom jag har så ont i ryggen. I torsdags när jag knäckt till ryggen kändes det bättre. Hade fortfarande ont men kunde sova utan att vakna av andnöd. Ischiasen är borta och jag hoppas att det håller i sig ett tag. Det var skönt att få lite ordning på torpet. Gillar Micke, han har fixat alla mina ridskador genom åren. Har blivit rätt så många ;) Jag har spenderat nästan lika mycket tid på backen som på hästryggen. De senaste åren har jag dock inte ramlat av, nej jag har minsann tagit med mig hela hästen i backen. Har inte blivit avkastad, har bara ridit omkull helt enkelt. Har haft problem med höger axel och bäckenet sedan jag fick Dorado över mig. Nu är dock alla delar på plats och jag hoppas att de hålls där. Påbörjade även en efterlängtad behandling med järntabletter då min läkare äntligen behagade höra av sig. Har alltid skitdåliga järn- och HB värden. Hämtade ut mitt recept och hoppas nu att mina värden ska bli bättre. Hade hellre fått sprutor men vem är jag att ifrågasätta, jag är bara en vanlig dödlig ;) Åkte förbi till mormor och morfar när jag var färdig hos kiropraktikern. Det är roligt att träffa dem och mormor känner ännu igen mig. Känns skönt varje gång hon nämner mig vid mitt riktiga namn. Mot kvällskvisten tog jag min fina cykel ut på en tur. Cyklade till min kusin och klappade på hennes vita. Det är någonting speciellt med hur en häst doftar. Min kusin har precis köpt en liten gård inte långt från mina föräldrar. Tar exakt tre minuter att cykla. Det är bra :) Det är en del att göra med huset men stallet (det viktigaste om du frågar mig) är verkligen superfint. Det luktade spån, jag älskar spån. Är uppvuxen med att mocka i spån. Det blir så ljust och fint. Har dock lärt mig att både mocka och även gilla halm sedan jag flyttade till södern :)

Av Nina - 8 maj 2011 13:58

Det var precis som jag visste...helt underbart att ställa fötterna på Norrbottens fasta mark. Norrbotten gör underverk för både kropp och själ. Jag landade sent och var framme i Kalix ännu senare. Det hade börjat att skymma. Var framme i Kalix runt halv tolv. Det är skönt med ljus. Längtar till sommaren och midnattssolen. Jag var uppe tidigt dagen efter eftersom Pinoccio skulle lämnas på djursjukhuset redan klockan åtta. Nemo hade sprungit runt och sniffat in sitt revir så han hade inte sovit många minuter. Dryga hund. Aningen trött i mössan styrdes kosan mot Luleå. Väl där så blev vi mottagna av en supermjuk veterinär. Han förklarade hur allt skulle gå till. Var jobbigt att lämna Pinoccio men jag kände att han var i tryggt förvar. Vi åkte iväg och fikade. Drog en chailatte, en macka och en bulle. Var riktigt mätt :) Ringde Emmah. Vi åkte ut till henne för att hämta min cykel. Vi hade så mycket att prata om. Vi är gamla tävlingskompisar från tiden då jag hade min häst Casper. När man inte träffats på så här länge så glömmer man bort hur mycket man saknar någon. Nu är jag uppdaterad på alla hästminnen från en svunnen tid. Behövde verkligen få träffa E. Känner det nu. Pinoccio fick vänta med sin operation fram till eftermiddagen och det blev en lång dag. När jag äntligen fick hämta honom så hade allt gått bra. Han hade haft en stor tumör i den ena testikeln. Lilla gossen. Redan nu mår han betydligt mycket bättre och jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Min cykel, ja den är ännu snyggare än vad bilderna visar. Är så nöjd med mitt köp.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards