Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Nina - 19 maj 2011 20:14

 En kopp grönt chaite 


 

Glass i stora lass! 

  Chailatte!

  Vovve med hemlängtan. Lagt sig tillrätta i väskan och väntar på hemfärd. Gjorde detta efter första dagen hemma i Norrland. Många dagar kvar.

  Riktig butterkaka, så som vi äter den hemma i norr. Underbart god!

   Nemo passar på attsitta i soffan hos mormor och morfar. Han har aldrig fått göra det innan mormor blev lite snurrig. Nu har hon inte riktigt koll längre. Titta dock på hans blick. Han vet att det är förbjudet område.

  -Hej Morfar! Vad vi har saknat dig.

    Pinoccio försöker att vakna ur narkosen.


  Brieost och avakado mmmmm....


  Varm choklad och en stor klick grädde.


  Snäll vovve på Arlanda. Väntar på flyget.


  Glass igen ;)


  Ännu en chailatte. Solsken.


  Arlanda. Väntar på att bussen ska komma. Sol ;)


  Min älskade cykel. Vill åka hem till Kalix så jag kan få cykla på den. Vill ha semester nu!

Av Nina - 19 maj 2011 19:48

Tog en kvällspromenad med Nemo. När jag kom hem stod alkisen och vilade i trapphuset. Han hade köpt en pizza. Verkar som att han svepte några öl när han ändå var på pizzerian. Han försökte hänga med i mitt tempo uppför trappen vilket resulterade i att han ramlade. Pizzan for ur kartongen och gubben låg platt i trappen. Jag suckade, himlade med ögonen men vände mig om. Mitt samvete gjorde att jag mötte upp och skrapade ihop pizzan innan Nemo fick syn på den. Sa till gubben:

- Upp och hoppa! Vet inte riktigt vad man säger till någon över fem år som ramlat i trappen. Han kom på fötter och tog då tag i min arm.

- Jag undrar ibland varför man lever? Men en sak vet jag och det är att jag är full, jävligt full.

Ja, tänk vad bra att han hade insett en sak i alla fall. Snurriga gubbe.


Jag fixade på balkongen i söndags. Spenderade både min lördag och söndag med att hitta saker att plantera. Nu känner jag mig rätt nöjd med allt arbete som jag lagt ner. Snyggt och piffigt blev det :)


Bytte ut förra årets svarta vaxduk mot en supersnygg turkos.


   

Fixade söta petunior. Har alltid tyckt att de är fula men nu helt plötsligt så insåg jag hur vackra de är.


   

Planterade lite olika fröer. Hade inga pinnar att skriva på så jag tog papper och klädnypor. Gick ju lika bra det :)


 

Köpte en rolig liten planta. En melonplanta. Ska bli roligt att se ifall det blir någonting av den.


 

Planterade tomater i den stora vita krukan. Jag älskar körsbärstomater. Köpte gula, röda och årets nykomling svarta. Spännande :)


 


Av Nina - 19 maj 2011 19:17

I går började jag jobba sent. Tog en lång promenad med Nemo på morgonen. Det hade regnat under natten. Solen var dock på plats igen när vi tog vår promenad. Underbart var det! Det är aldrig så vackert ute i naturen som när det har regnat. Alla färger blir så tydliga.


Jag gnolade på och tittade på allt, så jag blev till slut tvungen att skynda mig. Hade en läkartid att passa och fick ta bilen den korta vägen. Missade i all hast att jag körde mot rött. Funderade dock på varför de tutade så på mig men tänkte att det var säkert för att jag har så fin bil. När jag kom över på andra sidan denna fyrvägskorsning så gick det upp för mig att jag kört mot rött. Pinsamt. Lantnolla. Kan till mitt försvar säga att vi bara har ett rödljus där jag kommer ifrån. Det finns utanför brandstationen. Så kan det gå!


På kvällskvisten gick jag, Nemo och en kollega milen på Björnön. Det var en höjdare, förutom att det var mygg som fan och att jag har så ont i ryggen. Det är döden i nedförsbackarna. Nemo var supernöjd. Han fick vara lös, gick hela tiden i hälarna på mig. Förutom en gång då lukten av fårskit nådde hans känsliga nos. Han kastade sig handlöst ner i dyngan och ja, fy fan vad äckligt det var! Har aldrig varit med om en vidrigare stank! Svinhund!


                                       

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards