Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Nina - 2 juni 2011 11:14

Var ut till Markan för att käka frukost. Kollade runt lite eftersom Stömsholmstävlingarna drar igång idag. Piteå ridklubb har kvalat in till hoppningen och de verkar vara på plats. Superkul! Kollade lite på fälttävlansdressyren. Det var inte mycket att hänga i julgranen och jag konstaterade rätt snabbt att mitt intresse svalnade. Till och med Dorado hade vunnit denna dressyrklass även om han i mitten av klassen förmodligen gjort bomben och handlöst farit i backen. Jag är en sådan som passar mig för att se dressyr som inte faller mig i smaken. Min gamla tränares ord ekar i mitt huvud:

-Ser man skit nog länge så tror man att det är sant.

Klok farbror. Man ska välja sina ekipage. När man utsett dessa så ska man begrunda dem, in i minsta detalj. Det är ett utmärkt sätt att lära sig.


Jag har ännu inte bestämt mig för vilken dag jag ska gå och titta på själva tävlingarna. Terrängen är min favorit. Varje gång jag ser dessa ekipage så beundrar jag dem samtidigt som jag förstår att de inte kan vara riktigt kloka. Att åka av i den där farten kan inte vara hälsosamt. Med tanke på hur många gånger jag åkt av i alla tänkbara tempon så förstår jag hur det känns. Det gör ont. De har dock väst på sig. Min mamma håller på att hota mig om att jag måste köpa en sådan om jag någonsin ska rida igen. Det värsta är att sjukgymnasten säger samma sak. Har inte talat om det för mamma, det är jobbigt när hon kan anse sig ha rätt. Men jag är trots allt myndig, vilket innebär att jag bestämmer själv.


Jag behöver dock inte oroa mig för detta just nu. Jag har hittat nya intressen för tillfället. Jag bara älskar min nya hobby. Att åka longboard är superkul och skitbilligt. I går lyckades jag ta sjukhusbacken inklusive farthindret utan att varken ramla, släppa brädan eller ens tappa balansen. Jag blir bättre och bättre för varje dag.


När jag var ute och åkte så träffade jag en kille och en tjej efter vägen. Det visade sig att de bor i samma hus som mig! De var i min ålder och killen i hushållet var ett riktigt proffs på longboard :) Han gav mig lite tips och vi kanske ska åka tillsammans på fredag. Tjejen nappade hon också. Hon vill lära sig att åka men uppskattar inte att åka med sin pojkvän eftersom han är så bra :) Supertrevliga människor och jag ser fram emot att träffa dem igen. Driftiga också, jag beundrar driftliga människor. Hon har ett eget företag. Jobbar som designer och är konstnär. Han kommer från Portugal och arbetar också som konstnär. Han håller på att starta ett eget företag, en tatuerarverkstad. Passade på att lobba för min tatuering som jag vill göra. Vill göra ett porträtt av Dorado. Det verkade inte vara några problem att det var en häst han skulle tatuera. Porträtt kanske är hans grej :)

Av Nina - 2 juni 2011 10:59

Alla årtionden har sin charm och tjusning. Mina favoriter är 60- och 70-talet. Jag älskar alla prylar och kläder från dessa tidsepoker. När jag var på lassa i måndags så läste jag en tidning medan jag väntade på läkaren. I den tidningen såg jag en annons med den finaste klänningen jag sett! Det var en brun klänning med röda jordgubbar på. Eftersom jag inte fick ha på telefonen på avdelningen och därmed inte kunde surfa in och kolla på hemsidan så fick jag en penna och ett papper av sköterskan så jag kunde skriva av hemsideadressen. Här kommer den:

http://www.arnlundsskradderi.se/


Det finns flera godbitar där, så ta en titt    .

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards