Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Nina - 19 juni 2011 20:20

Jag har käkat pizza med Milla, Peter och Emme idag. Efter maten satte vi oss och ritade lite, Emme och jag. Jag kom på att jag skulle rita av Emme. Det gick inte så bra. Hon sitter inte still nog länge :) Jag fick ihop en treminutersbild. Jag ska ta mig tid att rita en ordentlig bild någon annan dag :)


 

Jag var hemma nästan hela dagen igår. Var iväg och käkade frukost på Markan. Direkt därifrån åkte jag iväg och tvättade bilen, det var lönt. Idag regnar det spö i backen. Sedan var jag hemma hela dagen. Jag läste klart hela del 7 i "House of Night"-serien. Jag påbörjade del 8. Den är så bra. Längtar till del 9 kommer ut. Jag är snart klar med del 8. Inte bra. Tänkte ha dem som semesterböcker. Min semester har inte börjat och jag kommer att ha läst klart. Förslag på böcker mottages!


Jag tog en sväng med min longboard på kvällen. Jag har fortfarande ont i foten sedan min lilla olycka i måndags. Har inte berättat om det :) Jag bestämde mig för att ta longboarden till jobbet. Hann bara nerför första backen innan jag höll på att bli påkörd. Jag hade för hög fart och såg inte bilen innan det var nästan försent. Hon som körde såg inte mig heller. Jag fick kasta mig av brädan och hann inte stoppa den så den for ut i vägen i full fart. Hon som körde bilen lyckades dock väja så hon missade min älskade leksak med en hårsmån. Jag fick skitont i foten. Tror jag har stukat den lite. Det känns bara när jag trampar fart i uppförsbackarna och på plan mark. När jag har båda fötterna på brädan så känns det nästan ingenting :)


Nu ska vi klä på oss och gå ut i regnet. Nemo ska få sin kvällsrunda. Jag ska börja skissa på en ny teckning i kväll. Ser verkligen fram emot det :)

Av Nina - 19 juni 2011 19:42

I min rensning hittade jag denna. Den är skiven till min mamma :)


Min mamma vet allt.

Hon vet precis vad hon ska säga när jag är ledsen.

Hon vet även vad hon ska säga för att visa att hon glädjs med mig när jag lyckas. Hon vet att en puss eller en kram kan läka allt från ett uppskrapat knä till ett sårat hjärta.

Min mamma är stark, inte som Hulken eller Stålmannen. Nä, hon är är stark på ett helt annat sätt. Hon är stark som Emil i Lönnebergas mamma. Men det kan behövas när man har en dotter som skulle haft namnet Emil om hon varit en han.

Min mamma hon är stark men ändå mjuk på något sätt.

Det bästa med min mamma är att hon inte försöker att göra om mig, hon låter mig göra mina egna misstag. Hon säger vad hon tycker men är väl medveten om att jag kommer att göra precis som jag själv tycker passar bäst.

Av Nina - 19 juni 2011 17:07

Det regnar ute och jag har spenderat hela min förmiddag med att söka efter Nemos vaccinationsintyg. Vilket jag till slut gav upp hoppet om att hitta. Jag har rensat hela bokhyllan på skit, gamla papper och annat värt att kasta. Helt sjukt hur mycket man kan samla på sig. Tänkte samma tanke i vintras när jag rensade ut fem sopsäckar med kläder från mina garderober utan att det ens märktes. Jag hittade massor av roliga saker under dagens rensning. Det tar otrolig tid att rensa papper, men det är bara för att jag börjar att kolla ordentlig och läsa allt jag hittar. Jag hittade två roliga saker som jag ska redogöra för här. Det ena är en text jag skrivit till min mamma. Den får dock ett eget inlägg. Här kommer i stället en lista över 65 saker jag ska ha gjort innan jag dör. Vet inte hur gammal jag var när jag skrev den, måste varit under mina första år på universitetet. Den är så sjuk och rolig. Vissa grejor har jag plockat bort med tanke på att min mamma och pappa besöker min blogg. Vill inte bli arvslös ;) Även om jag tror att jag redan lyckats tänja på de gränserna redan så jag står nog lottlös i alla fall i slutändan :) Men lika glad för det är jag!


65 saker jag ska ha gjort innan jag dör:


  1. Inte oroa mig för framtiden.
  2. Njuta av mitt liv och göra det jag vill göra.
  3. Ta dagen som den kommer.
  4. Vara snäll mot min syster.
  5. Lyssna på mitt hjärta.
  6. Gifta mig minst en gång (med en het spanjor).
  7. Skilja mig bara för att jag känner för det.
  8. Åka på en äventyrsresa till Thailand.
  9. Gifta mig på en sandstrand i paradiset.
  10. Bli vegetarian (pappa kommer att gå i taket).
  11. Göra hål i öronen.
  12. Fixa min tatuering.
  13. Supa skallen av mig och få känna på hur det känns att ha ont i håret.
  14. Doktorera
  15. Se Machu Picchu
  16. Jobba på svenska skolan utomlands.
  17. Varit volontär i Afrika.
  18. Gett ut minst en bok.
  19. Köpa en longboard och ragga upp en snygg longboardkille.
  20. Lära mig brittisk engelska.
  21. Ta mig genom livet utan att bli sjuk, menar riktigt sjuk.
  22. Simma med tropiska fiskar.
  23. Lära mig ett instrument, typ ukulele.
  24. Surfa
  25. Åka snowboard som ett proffs.
  26. Flyga luftballong
  27. Hoppa bungee jump.
  28. Prova skydiving.
  29. -----
  30. Bo i bästa sviten på ett femstjärnigt hotell.
  31. Se dessa djur i frihet: Späckhuggare, panda, noshörning, flodhäst, grizzlybjörn, elefant, giraff, koala och kängru.
  32. Snorkla bland färgglada fiskar.
  33. Lära mig spanska.
  34. Gå oinbjuden på en fin fest.
  35. Rida elefant.
  36. Bli medlem i 10 000-metersklubben.
  37. Köra en bil i minst 180 km/h.
  38. Åka motorcykel i minst 180 km/h.
  39. Ropa "Jag bjuder!" i en bar.
  40. Rädda någons liv.
  41. Skaffa ett fadderbarn.
  42.  ----
  43. Tillbringa julen på en sandstrand.
  44. Fortplanta mig (den ska jag fundera lite på).
  45. Bli minst 100 år.
  46. Klara av att göra 100 armhävningar på en och samma gång.
  47. Bada naken.
  48. ----
  49. Dricka Guinness på Irland.
  50. Köpa en spargris och faktiskt använda den.
  51. Bli klimathjälte
  52. Rädda isbjörnen
  53. ----
  54. Skaffa mig en utbildning
  55. Bli fast anställd
  56. Köpa en svindyr häst!
  57. Simma med delfiner
  58. Dricka 10 tesorter på samma dag (gillar inte te).
  59. Äta sushi
  60. Bli torr bakom öronen.
  61. Skratta så mycket att jag nästan dör.
  62. Lyckas ragga upp/bli uppraggad av någon som är "Way out of my league".
  63. Lämna ett avtryck innan jag lämnar jorden.
  64. Ta jägarexamen
  65. Vinna en miljon och ge bort pengarna till de som verkligen behöver dem.

Ja, herre jisses vad snurrigt. Vissa saker kan jag bocka av och vissa saker kan jag nog stryka på en gång :)

Efter min lilla rensning stack jag iväg till stan med Milla. Jag fyndade mig äntligen ett par nya jeans. De är precis mitt stuk och jag ä supernöjd för de kostade bara 200 kr på rea! Jag är väldigt kräsen när det kommer till kläder. Jag håller min egen stil och just nu är jag i en fas då jag måste hitta tröjor som jag kan använda även efter den 28 juni. Då ska jag nämligen sätta i mina knallröda extensions. Jag har haft många färger men aldrig röda. Har färgat hela håret knallrött en gång. Jag gillade mitt röda hår, det var livfullt så jag tänkte liva upp min svarta kalufs lite :) Jag fyndade en tröja och ett linne också. Det var kul!

När jag kom hem från stan och kastade bilnycklarna på köksbordet så låg det där. Nemos vaccinationsintyg! Tänk så jag letat.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards