Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Rensardag

Av Nina - 19 juni 2011 17:07

Det regnar ute och jag har spenderat hela min förmiddag med att söka efter Nemos vaccinationsintyg. Vilket jag till slut gav upp hoppet om att hitta. Jag har rensat hela bokhyllan på skit, gamla papper och annat värt att kasta. Helt sjukt hur mycket man kan samla på sig. Tänkte samma tanke i vintras när jag rensade ut fem sopsäckar med kläder från mina garderober utan att det ens märktes. Jag hittade massor av roliga saker under dagens rensning. Det tar otrolig tid att rensa papper, men det är bara för att jag börjar att kolla ordentlig och läsa allt jag hittar. Jag hittade två roliga saker som jag ska redogöra för här. Det ena är en text jag skrivit till min mamma. Den får dock ett eget inlägg. Här kommer i stället en lista över 65 saker jag ska ha gjort innan jag dör. Vet inte hur gammal jag var när jag skrev den, måste varit under mina första år på universitetet. Den är så sjuk och rolig. Vissa grejor har jag plockat bort med tanke på att min mamma och pappa besöker min blogg. Vill inte bli arvslös ;) Även om jag tror att jag redan lyckats tänja på de gränserna redan så jag står nog lottlös i alla fall i slutändan :) Men lika glad för det är jag!


65 saker jag ska ha gjort innan jag dör:


  1. Inte oroa mig för framtiden.
  2. Njuta av mitt liv och göra det jag vill göra.
  3. Ta dagen som den kommer.
  4. Vara snäll mot min syster.
  5. Lyssna på mitt hjärta.
  6. Gifta mig minst en gång (med en het spanjor).
  7. Skilja mig bara för att jag känner för det.
  8. Åka på en äventyrsresa till Thailand.
  9. Gifta mig på en sandstrand i paradiset.
  10. Bli vegetarian (pappa kommer att gå i taket).
  11. Göra hål i öronen.
  12. Fixa min tatuering.
  13. Supa skallen av mig och få känna på hur det känns att ha ont i håret.
  14. Doktorera
  15. Se Machu Picchu
  16. Jobba på svenska skolan utomlands.
  17. Varit volontär i Afrika.
  18. Gett ut minst en bok.
  19. Köpa en longboard och ragga upp en snygg longboardkille.
  20. Lära mig brittisk engelska.
  21. Ta mig genom livet utan att bli sjuk, menar riktigt sjuk.
  22. Simma med tropiska fiskar.
  23. Lära mig ett instrument, typ ukulele.
  24. Surfa
  25. Åka snowboard som ett proffs.
  26. Flyga luftballong
  27. Hoppa bungee jump.
  28. Prova skydiving.
  29. -----
  30. Bo i bästa sviten på ett femstjärnigt hotell.
  31. Se dessa djur i frihet: Späckhuggare, panda, noshörning, flodhäst, grizzlybjörn, elefant, giraff, koala och kängru.
  32. Snorkla bland färgglada fiskar.
  33. Lära mig spanska.
  34. Gå oinbjuden på en fin fest.
  35. Rida elefant.
  36. Bli medlem i 10 000-metersklubben.
  37. Köra en bil i minst 180 km/h.
  38. Åka motorcykel i minst 180 km/h.
  39. Ropa "Jag bjuder!" i en bar.
  40. Rädda någons liv.
  41. Skaffa ett fadderbarn.
  42.  ----
  43. Tillbringa julen på en sandstrand.
  44. Fortplanta mig (den ska jag fundera lite på).
  45. Bli minst 100 år.
  46. Klara av att göra 100 armhävningar på en och samma gång.
  47. Bada naken.
  48. ----
  49. Dricka Guinness på Irland.
  50. Köpa en spargris och faktiskt använda den.
  51. Bli klimathjälte
  52. Rädda isbjörnen
  53. ----
  54. Skaffa mig en utbildning
  55. Bli fast anställd
  56. Köpa en svindyr häst!
  57. Simma med delfiner
  58. Dricka 10 tesorter på samma dag (gillar inte te).
  59. Äta sushi
  60. Bli torr bakom öronen.
  61. Skratta så mycket att jag nästan dör.
  62. Lyckas ragga upp/bli uppraggad av någon som är "Way out of my league".
  63. Lämna ett avtryck innan jag lämnar jorden.
  64. Ta jägarexamen
  65. Vinna en miljon och ge bort pengarna till de som verkligen behöver dem.

Ja, herre jisses vad snurrigt. Vissa saker kan jag bocka av och vissa saker kan jag nog stryka på en gång :)

Efter min lilla rensning stack jag iväg till stan med Milla. Jag fyndade mig äntligen ett par nya jeans. De är precis mitt stuk och jag ä supernöjd för de kostade bara 200 kr på rea! Jag är väldigt kräsen när det kommer till kläder. Jag håller min egen stil och just nu är jag i en fas då jag måste hitta tröjor som jag kan använda även efter den 28 juni. Då ska jag nämligen sätta i mina knallröda extensions. Jag har haft många färger men aldrig röda. Har färgat hela håret knallrött en gång. Jag gillade mitt röda hår, det var livfullt så jag tänkte liva upp min svarta kalufs lite :) Jag fyndade en tröja och ett linne också. Det var kul!

När jag kom hem från stan och kastade bilnycklarna på köksbordet så låg det där. Nemos vaccinationsintyg! Tänk så jag letat.

 
 
Ingen bild

josefine

20 juni 2011 09:52

Vi kan dra till Dublin tillsammans!

Nina

20 juni 2011 12:19

Ja! I sommar? Jag är med :)

 
Evisenvisen

Evisenvisen

21 juni 2011 08:06

Vilken rolig och bra lista!! Alltså, man skulle ju egentligen göra den sådan och verkligen försöka genomföra allt!! kram!

http://www.figaro16.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards