Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Nina - 15 november 2012 22:03

Har avsnitt efter avsnitt suttit och väntat på att få se Ulrika på Djurakuten på tv. Idag var hon äntligen med och jag såg det inte. Jag fick dock se henne live eftersom jag var på hennes föreläsning. Jag gillar verkligen mitt nya alternativa hästliv. Jag rider inte så mycket men det mesta jag gör handlar om häst och det gör mig så glad. Jag pluggar, går på föreläsning och riktigt förkovrar mig. Jag insuper all den kunskap jag kan få och njuter av varje ögonblick.

Den föreläsning som jag var på idag var uppdelad i två delar. Ida föreläste om bett och inspänningstyglar. Det stämde med allt jag lärt mig på min kurs. Det känns bra, tyder på att jag förhoppningsvis lärt mig rätt ;) Det var otroligt intressant och hon hade mycket klokt att säga om bett och vilka munproblem olika bett kan ge.

Ulrikas del handlade om sadeln, olika sadlar, historiskt och nutida forskning. Hon berättade om sadelrelaterade problem och hur du bör uppmärksamma dessa. Hon pratade även om sadelgjordar och olika pads. Det kändes ännu en gång som att jag gjort helt rätt i att köra in min häst. Det är bra med omväxling.

Strömsholm by night

Av Nina - 15 november 2012 16:54

Har du någonsin hört uttrycket "Vissa straffar Gud direkt". Jag blev idag varse om betydelsen av detta. Satt vi datorn och skrev lite omdömen när plötsligt min kollega Elin råkade göra någonting mindre bra. Jag skrattade lite hånfullt (men hjärtligt) och vips så loggade datorn ut mig. Allt jag skrivit var borta. Då fick jag detta fina och ack så passande lilla uttryck talat om för mig. Med all rätt. Nu tror jag på att det är någon som vaktar (ej vakar) över mig, alternativt att Elin besitter oanade förmågor. Detta var nämligen inte första gången jag får tillbaka när jag skrattar åt henne (observera, inte med henne).

Av Nina - 15 november 2012 16:48

Jag kom hem från jobbet strax efter fyra i går. Fixade mat, tog en promenad med Nemo och innan klockan slagit fem så sov jag...som en stock. Vaknade kl.03.33, borstade tänderna och somnade om. Vaknade av att väckarklockan ringde 05.30 Snoozade till 05.45 Har med andra ord sovit några timmar i natt, är lite förvånad :)

Nu ska jag försöka få lite ordning och reda innan jag åker iväg på Ulrikas föreläsning på Strömsholm. Ser verkligen fram emot den.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards