Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Nina - 2 november 2009 21:01

Idag har det varit full blåst ute hela dagen. Dorado har lite känsliga ögon och har som följd av det blåsiga vädret dragit på sig en lättare ögoninflammation. Han ville knappt öppna ögat, änn mindre spola det.


  


Hoppas att det håller sig till att bara rinna och vara lite svullet, ibland brukar han få så det bara kleggar, gult äckelpäckel.


Fortsatte mitt tömkörningstema. Har upptäckt hur kul det är att arbeta honom från marken. Det är lättare att få honom att spänna av men ändå vara hög i formen. Han kan ibland kännas lite som att när han slappnar av ramlar han framåt, han söker sig alltför långt neråt. Då gäller det att vara allert som ryttare, att inte låta honom fastna. Om han blir för lång och låg börjar han alltid snubbla och det är lite otäckt. Känns ibland som att han ska gå ikull. Det är lättare att få honom att inte göra så när man tömkör än när man longerar. Man får en helt annan kontakt med hästen. För att få honom att låta bli att krulla ihop sig i longeringen behöver man underhålla honom med nya utmaningar hela tiden. Så fort han får tråkigt så ramlar han framåt. Som du säkert förstår så blir det lättare att kontrollera detta när man har en tätare kontakt med hästen. 


Han arbetade på riktigt bra och jag var glad över att han suger så bra i bettet, han har helt gett upp sitt upprörda tuggande. Han har även gett upp att hetsa genom att spänna upp sig, släppa ryggen och tappa drivningen. Han har just nu ett lugnt och avslappnat steg, känns kul. I morgon har han vilodag eftersom jag har personalmöte. Ser fram emot att rida på onsdag, ska bli kul att se om övningarna vi gjort i tömkörningen har gett resultat. Jag hoppas även på att han orkar hålla kvar sitt långa steg när jag sitter på. Är inte säker på att han är nog stark för det. Om han inte är det så ger jag honom ännu mer tid, för det har vi gott om och jag har fått bekräftat att han kan. Det är det enda jag behöver veta.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards