Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Nina - 13 november 2009 09:04

Var i stallet klockan 6 idag. Det var skönt att komma ut tidigt. Känns som att jag inte gör annat än jobbar just nu så att börja sent idag var verkligen ett välkommet "brake" i ekorrhjulet. När jag fodrat, rastat Nemo och ställt iordning Dorados mat började jag att borsta. När jag kom ut på stallplanen så var det ljust! Jippi! Helt underbart att få rida i dagsljus för en gångs skull. Nu har jag dessutom två dagar till då jag får göra det, hela helgen är nu framför mig.


Jag skrittade igång i skogen och tog sedan ett pass på banan. Dorado kändes lite tung i fötterna, han verkade lite trött. Han piggnade dock till sig efter ett tag och kom igång. Vi tränade sidvärtes, känns som att det är veckans tema för oss. Nu börjar det dock att släppa och även vänster sida har gett med sig. Var lite bökigt att flytta åt vänster de första dagarna. Tränade även galoppfattningar. Har varkligen fått till fattningarna från skritt nu. Det var skönt att jag fick ordning på min ytteraxel. Utan rätt hjälp hade jag aldrig kommit på det själv. När jag fattar galopp vrider jag min ytteraxel lite vilket gör att lilla känsliga Dorado fattade fel galopp gång på gång och jag fattade inte varför.


Tömkörde igår. Det var riktigt roligt, det tyckte nog både jag och Dorado. Vi provade att trampa lite. Dorado blir otroligt avslappnad när han får göra sådant som han är bra på. Vi tränade även galoppfattningar från skritt samt att gå rakt efter långsidan på spåret. Det är inte så lätt som det låter :)


Nu ska jag samla ihop mina uppsatser och cykla iväg till jobbet. Har massor att berätta känns det som men jag får ta det en annan dag.


Kram allihopa och ha en toppenfredag!


Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards