Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Nina - 7 november 2009 20:56

Hagarna är så tråkiga just nu. Det är bara lera vart man än vänder sig. Fastnade med stövlarna i leran när jag skulle söka efter Dorado i hagen. När jag äntligen hittade honom så stod han helt stilla, hade hittat en torr fläck som han utropat till sin egen.


  


Precis när jag ställt in Dorado i boxen så sköt jägarna en älg. Det lät som att det var precis bakom knuten. Hästarna ute i hagen blev helt galna. Det sprang runt som yra höns. Tur att jag hunnit därifrån. Skulle sett roligt ut om jag stått där, med stövlarna fast i leran. De hade garanterat mejat ner mig. Oj, vad arg jag hade blivit då. Gick ut och lossade Disel och Bailando, medan jag väntade på att Dorado skulle finna ro att kissa innan vi skulle rida. Hade satt fast pojkarna för att de skulle äta kraftfodret i lugnt och ro.


Tog ut Dorado för att tvätta manen och halsen, han hade sovit ordentligt i natt. Manen var inte grå, den var helt brun :s *blä*. När jag var klar med honom doftade han honungsschampoo. Härligt! Flätade och tog gott om tid på mig att göra iordning. Precis när jag skulle tränsa kom bonden med en bal som skulle in till unghästarna. Sprang ut och öppnade upp lösdriften så han kunde köra in den på en gång, så jag skulle slippa hämta Anders som i så fall skulle måsta hjälpa mig att rulla in den. Jag tackade för hjälpen och gick tillbaka till Dorado.


Tränsade och tog ut honom. Bestämde mig för en genomkörare på banan. Han gick sååå bra idag! Var lång i steget, gjorde helt fantastiska tempoväxlingar och orkade hålla sig uppe. Rund, fin och mjuk i munnen. Allt var perfekt idag, allt bara satt där. Ökade, samlade, gjorde halter, öppna, sluta, sidvärtes, framdels- och bakdelsvändingar. Det är så kul att rida när han är så här med. Det är typiskt att man inte har någon med sig vid dessa tillfällen, någon som kan ta bilder så jag kan visa hela världen vilken fin häst jag har! Det bästa med alltihopa var att han luktade så gott, det är så kul att rida en ren häst =)

Av Nina - 7 november 2009 10:37

Vaknade tidigt idag. Tog en låååång promenad med Nemo. Det var riktigt skönt ute. Varmt och det regnar inte! Retade Nemo i går, sa till honom att det är duschdag i morgon. Han blev sur och gick och gömde sig i sitt hus :)


  


Jag kände att jag hade massor av energi när vi kom in från promenaden, så jag satte fart med att förbereda matlådor inför nästa vecka. Fixade hur mycket god mat som helst och kände mig superduktig. Nu ska jag ta tag i att fixa disken, inte lika kul kanske. Ska dammsuga lite innan jag åker iväg till stallet. Ska fodra lunch och middag idag. Ska ta ut min lilla talang på banan en sväng. Har varit lite lat i veckan eftersom jag har haft på tok för mycket på jobbet.


Mamma skickade en bild till mig i morse. Det var en bild på Tindra och Pinoccio. Pinoccio är min lilla vovve som bor hemma i Norrland hos min mamma och pappa. Han och Nemo kommer inte riktigt överens :( Nemo är en riktig elaking; han är inte stor, men han är stöddig och elak.


  


Pinoccio är den vovven på bilden som står lite i bakgrunden, han verkar titta på annat än fotografen. Han är så söt. Saknar honom massor, ska bli skönt att åka upp och hälsa på honom till jul.


Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards