Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Nina - 5 november 2009 21:32

Ulrika är i Tyskland och genomgår sin utbildning till kiropraktiker. Det är toppen att hon breddar sin veterinärutbildning. Jag tar hand om unghästarna när hon är borta. Slutade 15.00 idag och åkte direkt ut till stallet. Det var fortfarande ljust när jag kom ut :)


Fodrade unghästarna på lösdriften och skyndade mig sedan in i stallet för att mocka till Dorado. När jag mockat klart tog jag in honom. Det har regnat och snöat om vartannat idag så han var sjöblöt. När Dorado var inne i värmen gick jag tillbaka ut till lösdriften och mockade. Bailando är så nyfiken och ville kolla lite vad det var jag gjorde. Han stod och tittade på hela tiden. När jag mockat klart halmade jag upp ordentligt. Det blev supermysigt. Bailando såg superlycklig ut. Diesel bara tittade, han verkade inte uppskatta mitt slit lika mycket.


Sadlade Dorado och drog med honom ut i snöovädret som övergått i spöregn. Det kändes inte så kul att ta ut idag så jag tog ett beslut och tvingade sedan mig själv att ta en sväng på banan. Dorado gick jättebra och då kändes de blöta ridbyxorna och den "vattentäta" dyngsura jackan som en bagatell.


Nu sitter jag i min gungstol. Är så glad att jag köpte den. Får alltid ischias när jag blir kall. Har riktigt ont nu och kan inte röra mitt vänstra ben riktigt. Tar mig inte upp från soffan så därför passar min gungstol så utmärkt.


Var förbi till Milla och Peter, vi kollade film. Emme sov hela tiden jag var där. Vilken skräll, hon sover alltid när jag är där. Börjar tro att hon tycker jag är dryg och försöker att undvika mig lite smidigt genom att sova sig igenom hela visiten.


Fick ett telefonsamtal från min chef när vi kollade film. För någon vecka sedan fick vår skola besök av skolinspektionen. Vi blev granskade. Idag presenterades resultatet. Vi hade inte fått en enda prick och jag verkar ha en positiv del i det hela :) Vi i personalen skulle få tårta i morgon! Jippi! Vilken toppenfredag det kommer bli!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards