Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Måndag

Av Nina - 29 juni 2010 11:38

Börjar fått nog av mitt besök nu. Han bara gnäller och förväntar sig att bli servad hela tiden. Gris. Allt jag försöker visa har han redan sett men i ett annat land och mycket häftigare. Han klagar på allt. Att han måste stå i kö och att han måste ta av sig skorna inomhus. Han kan inte konsten att ta seden dit man kommer. Han är bara ohyfsad. Börjar bli galen på att  han vill vara cool för att han kan lite kinesiska och han förstår inte varför vi i Sverige inte undervisar kinesiska i skolan. Jag har förklarat och förklarat om och om igen. Håller på att bli galen. Kommer på mig själv gå bakom honom och svära för mig själv. Jävla översittare.


Åkte med honom till Stockholm idag. Det var inte heller bra. Jag bestämde mig då för att göra sådant som jag alltid velat göra i Stockholm men aldrig gjort. Eftermiddagen vigdes därför åt att gå på Vasamuseet. Det var kul, observera att det är jag som tycker det. Amerikanen förstod inte varför man tagit upp skeppet och till vilken nytta. Han förstod inte heller varför de hade så skum belysning. Han tyckte det skulle varit ordentliga strålkastare.


Orkar inte skriva mer om denna översittarattityd, känner att jag går igång på det. Blir galen. Vill bara att dagarna ska gå snabbare så jag kan bli av med honom.


Lite bilder kanske livar upp stämningen på mitt aningen överhettade temperament.


Riksdagen och slottet.

        

  


Storkyrkan. Där tände jag ett ljus till min farmor. Hon hade bara älskat att få ta del av Victorias bröllop. Men hon såg det säkert, hade garanterat den bästa utsikten av oss alla ;)


      


Vasamuseet. Det kommer fler bilder härifrån så fort jag har tid att sitta ner i lugn och ro. Utan att någon gnäller om att det inte händer någonting och undrar över vad jag har planerat för aktivitet idag?


    

 
 
Ingen bild

Annie

29 juni 2010 18:08

ärch dessa jänkare!
du skulle dumpat honom på centralen o efter din rundvandning hängt på ut till mej o bandi i stället, vi hade inte gnällt ett pip bara tyckt det vore skitkul att se dej!

jag höll på att bli tokig året jag bodde i florida,, det var precis samma sak..
du får komma på en snabb högst smittsam sjukdom, blåbärs prickar i ansiktet kan vara ytterst smittsamt speciellt för jänkare hahaha

 
Johan

Johan

29 juni 2010 20:36

Sicken jävla typ. Han ska vara glad att få spendera tid med dig.

Skicka hit honom så ska jag bjuda på surströmming och besqa droppar. Det kan jag lova att han aldrig testat någon annanstans i världen.

http://www.godisgris.se

 
Ingen bild

Kryddan

29 juni 2010 22:25

Vilken typ! Han skall väl inte med till Kalix? Du får hitta på något i så fall så att du blir av med honom.
Kram, Kryddan

 
Ingen bild

Nina

1 juli 2010 22:58

Det låter som ett riktigt lockande förslag Annie!

 
Ingen bild

Nina

1 juli 2010 23:00

Ja, du Johan jag håller med dig. Han ska vara glad. Jag slösade en hel vecka av min semester på denna typ.

 
Ingen bild

Nina

1 juli 2010 23:01

Ja, du Kryddan. Det hade varit ett mardrömssenario om han skulle kommit med mig i bilen till Kalix. Då hade jag verkligen bara dött.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards