Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Nina - 15 januari 2010 19:12

Tror bestämt att min PRE har gått och blivit en montéhäst när jag varit i Norrland. Milla och Emilia var ut till stallet och hälsade på idag. De hängde med på promenad när vi red ut. Emme sov skönt i vagnen och Dorado höll på att krypa ur skinnet på grund av promenadkompisens tempo.


Till slut var jag tvungen att låta honom trava i hopp om att han skulle kunna samla sig till att skritta utan att hacka i bettet. Manade på honom att trava. Dorado feltolkade signalen och kastade sig iväg i galopp. När jag tog in honom så började han hoppa på stället. Han fattade inte varför han inte kunde få springa och springa snabbt! Manade på honom igen. Han förstod fortfarande inte att han skulle trava. Han kastade sig iväg i galopp ännu en gång. Tog in honom igen. På tredje försöket förstod han äntligen att det var trav jag ville ha. Han surade och konstrade sig lite. Vid det här laget hade jag hunnit bli lite irriterad på min lustiga häst. Manade på honom framåt vilket resulterade i att han kastade sig iväg i värsta traven. Var helt säker på att han skulle trampa av sig alla skor. Men se det gjorde han inte. Han travade på i ett otroligt högt tempo och provade inte att fatta galopp en enda gång. Lät honom trava på och hela tiden tjuvökade han tempot. Till slut trampade han på som värsta montéhästen. Vi kanske får sadla om, Dorado och jag ;)


Efter att han fått trava av sig så kunde han snällt finna sig i att skritta bredvid barnvagnen. Han tränade öppna, sluta och några skänkelvikningar. Hackandet i bettet slutade och han skrittade lugnt på, hela vägen hem. Då blev jag glad igen :)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards