Min spanjor Dorado

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nina - 3 augusti 2011 21:57

Oj, vilken bra dag det blev. Strax efter fyra satte vi oss i bilen igen, solbrända och helt färdiga. Men det var det värt. Vi har haft superkul och Emilia har sett hur många apsorter som helst. Hon var riktigt nöjd. Hon kommenderade att Nina skulle hämta en apa till henne. Självklart så gjorde jag som jag blev tillsagd och ut ur souvenirbutiken kom hon med en alldeles egen apa i famnen. Att jaga tigern blev det däremot ingenting av. Jag hade inte mina springskor på mig.


Det roliga med Emilia är att när hon ser djuren så ropar hon vad det är för djur, exempelvis åsna. När hon sagt det på svenska så kommer alltid den engelska versionen. Hon är så smart lilla Emme. Hon är ett riktigt språkgeni :)


När jag kom hem så landade jag ändan i soffan några minuter innan jag tog ut brädan på en långtur. Underbart! Ville inte låta en enda minut av denna dag gå till spillo. Älskar solen och värmen. Efter det så tog jag med Nemo på en långtur. Nu sitter jag i soffan med en jordgubbsmilkshake i handen, lyxversionen från Max. Ångrar mig lite, den var mastig. Man hur det än är så är det bara sommar en gång per år och så många shakes hinner jag inte med.


Har äntligen fått ner alla väskor och all annat skit i förrådet. Packade ur bilen på en gång när jag kom hem. Det tog över en timme att få ut allt jag släpat med mig. Självklart hade jag hunnit använda platsen i förrådet där jag hade Passatens vinterdäck och fick börja med att röja i förrådet för att få dit Maverickens vinterdäck. Kastade ut Monarken för att få plats med min cruisingcykel. Jag bestämde mig för att skruva ihop mitt nya bord så att jag kunde få lite ordning i det bombnedslag som jag skapat. Tog en ordentlig titt på bordet och märkte väldigt snabbt att det saknades en bit. En väldigt betydelsefull bit. Den brädan som sitter mellan benen och håller ihop alltsammans. Projektet tog stopp. Ringde mamma för att kolla om jag glömt brädan hemma hos dem. Det visade sig att den låg kvar på affären där jag köpt bordet. Mamma ringde dit och de skulle skicka den med bussgods på en gång. Med lite tur har jag mitt bord ihopskruvat innan helgen. Inte för att det är någon panik, jag har inte lyckats bestämma mig för vart det egentligen ska stå   . Vart jag än ställer det så medför det ytterligare arbete för mig. Suck.


Det känns som att jag bara packade upp grejor hela dagen i går. Plockade och dammsög. Måste ta tag i städningen. Ska röja upp ordentligt innan jag börjar jobba. Tråkigt men nödvändigt. Om vädret tillåter så blir det en sväng till Ikea i morgon. Ska köpa en ny bäddmadrass och en ny matta. Ska kolla på en tv-bänk också.


Är helt slut så jag ska krypa ner under täcket och läsa Isfolket. Det är jobbigt att det är så mörkt på kvällarna. Jag saknar ljuset.

Av Nina - 3 augusti 2011 17:38

Det tog exakt 12 timmar och nio minuter att köra från Kalix till Västerås. Det rullade på bra :) Det finns många vackra saker och en fantastisk natur att titta på när man åker från de norra delarna av landet. Mina absoluta favoriter är de otroligt vackra vindkraftverken som syns långa vägar. De är utspridda uppe på bergstopparna och de ser så ståtliga ut. Mitt hjärta hoppar till i bröstet varje gång jag ser ett vindkraftverk. De är mäktiga. Till och med lilla Kalix har tre stycken. Man ser dem tydligt när man står på bron som går över Kalix älv. De är alldelens nära när man är och badar i Frevisören. Vet att jag i mina inlägg tjatat om dessa vindkraftverk men jag kan bara inte rå för att jag beundrar dem så :)


     

  


Av Nina - 3 augusti 2011 09:18

Vad är lycka egentligen? Det är en fråga som jag inte ställt mig själv förrän denna sommar. Jag har alltid sett mig själv som en lycklig person och jag gör det fortfarande, så det är ingen kris på gång. Jag delar in mitt liv i fack. Högskoletiden, hästtiden, vegantiden, träningsfreaktiden, på resandefottiden och så vidare. Jag är nu inne i en ny tid då jag känner ett behov av att lära mig nya saker. Och lärt mig nya saker, det har jag gjort denna sommar. Jag har öppnat upp mina ögon och sett världen på ett lite, i mina ögon, annorlunda sätt. Jag vet inte om det var Mark Levengoods sommarpratar program, att jag träffat så många gamla vänner eller för den lilla flickan på stranden som helt plötsligt bestämde sig för att dela min filt. Det kan ju förstås helt enkelt vara så att jag druckit en eller två öl för mycket. Men tänk om det bara är så att jag mognat. Att jag är på väg att glida ifrån att vara en sådan som bara värnar om mitt eget och som strider för att få vara ensam. Det kan förstås vara så att min biologiska klocka börjar att ringa högre för att varna mig inför vad som komma skall.


Jag vet inte, men en sak är säker och det är att jag kanske inte längre vill vara ensam. Jag säger med detta inte att jag är beredd att dela livet med en sambo. Nej, jag har hittat en lösning. Jag kan blir en sådan där modern mamma. En sådan som fixar allt själv. Det låter mer som min melodi. Att ha barn är ingen dans på rosor, det har jag fullständigt klart för mig. Men jag har en plan. För jag tror att jag också vill bli mamma. Jag har aldrig sett mig själv som mammamaterial över huvudtaget. Men vad finns det som säger att jag skulle bli en dålig mamma? Det är bara tanken på att man inte kan veta om man inte provat som skrämmer mig. För man får ju inte veta det innan det är alldeles försent.


Jag är en bra moster, det ska jag inte sticka under stolen med (nu lät jag inte alltför ödmjuk). Om det är så att jag i framtiden "bara" får prova på "låna och lämna tillbaka"- principen så kommer jag att vara fullständigt nöjd med det också. För jag vet nu vad lycka är. Lycka är att då dela sitt liv med någon och att få känna sig älskad. Jag kanske lever ensam men jag känner mig verkligen älskad, jag har så otroligt många runt omkring mig som förgyller min vardag. Det är jag väldigt tacksam för. Det är dessa människor som jag vill dela mitt liv med just nu. Men vem vet, drömprinsen kanske kommer ridande på sin vita häst och tar mig med storm. Det kan man aldrig veta ;)


Detta blev ett väldigt djupt inlägg. Nu har det dock kommit till sitt slut, hoppas du orkade hänga med hela vägen till slutet. Nu är det Emme och Parken Zoo i Eskilstuna som hägrar. Ha en underbar dag alla ni där ute i cyberrymden!


Min text som jag skrev till Emme i hennes dopbok.

 

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards