Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Nina - 11 juli 2011 22:22

Mitt namn är Prince William men på något konstigt sätt så kallas jag för Nemo. Alla vet ju att Nemo är en fisk. Jag är en Yorkshireterrier, en stor och ståtlig sådan. Jag är en väldigt speciell hund...på många sätt och bara på bra sätt förstås. Jag är så fantastiskt bra på så mycket att jag inte tänker berätta om det just nu. Ska bara ge er en liten epilog innan jag går in på att berätta om dagens urtråkiga och totalt meningslösa aktivitet. Jag kom upp till Norrbotten med min slav för exakt en vecka och en dag sedan. Jag har hatat varenda minut av vår resa och vår vistelse. Jag försökte redan första dagen att signalera att jag gärna kunde tänka mig att åka hem. Men hon är inte så kvicktänkt min slav så vi blev kvar. Jag har dock under den gångna veckan styrt upp lite här omkring. Jag har bråkat och kivats med de andra hundarna och nu äntligen verkar det som att de följer min svans. Jag behöver bara morra lite eller gå mot dem så viker de undan. Jag känner hur dominant jag är och det blir bara bättre och bättre för varje dag som går. När någon av de andra hundarna försöker sig på att göra en uppstickare så skyndar jag mig genast dit för att pissa lite lätt mot en kär ägodel som ett mjukdjur, ett ben, vattenskålen, matskålen eller varför inte under stolen där deras älskade slav sitter. Jag börjar faktiskt att känna mig ganska sliten och det är tur att det bara är tre veckor kvar, för att vara på semester är ingen dans på rosor. Det kostar på att ligga på topp.


Jag har idag fått prova på den mest tråkiga och meningslösa aktiviteten som finns här i världen. Den bygger på att ta order och det gör inte jag. Det finns bara inte på kartan att jag någonsin kommer att ta order från en slav. Hon har inte förstått att hon är här för att serva mig och inte tvärt om. Min slav hade byggt upp två töntiga hinder. Det ena skulle man hoppa över och det andra skulle man springa igenom. Jag förstod inte vitsen så jag gjorde helt enkelt inte övningarna.


Här är en bild på mig då jag talar om för min slav att hon kan hoppa själv. Och det gjorde hon...

 

Här är en bild på mig när jag visar henne hur man kommer runt den snabbaste vägen. Det måste vara värt en godis.

 

 

Här är en bild på mig när jag fick ta emot en massa skit trots att jag gjorde som jag blev tillsagd. Jag kom när hon ropade. Det kommer jag aldrig att göra om för det fick jag inget för.

 

 

 

Jag rynkar på ögonbrynen men det kanske inte syns så bra på den här bilden.

 

 

 

Hon har en otroligt kort stubin min slav. Hon kränkte mig flera gånger och sa att jag suger på att hoppa och att jag bara springer runt och gör annat. Ja, tänkt för att det kanske finns de här i världen som prioriterar att hålla lite ordning och reda på allt runt omkring i stället för att kasta sig över töntiga hinder. Jag har så mycket viktigare uppgifter att ta tag i. Trots att jag skötte mina sysslor exemplariskt så blev jag blev hastigt utbytt och hon tog ut fjäskisen Pinoccio i stället. Han ska alltid vara till lags och så klart dansade han efter precis allt hon sa. Han satt när hon sa det. Han var stilla när hon sa det och han kom när hon sa att han skulle göra det. I min värld så kallas sådana som han för dörrmatta. Hur det än är så skulle jag aldrig ta order på det sättet. 

 

   

Efter Pinoccio så var det Töntiga Tindras tur. Hon är nästan värre än Pinoccio. Hon gör allt som de säger att hon ska göra och hon gör det dessutom med ett leende. Det finns inte mer irriterande hundar än de som är som Tindra. Men slavarna verkar tycka om henne. De gullar och säger hur bra hon är. Det är minsann ingen som säger det till mig. De ropar mest åt mig. Men det är kanske för att tala om att jag gör det så bra när jag ger mig på de andra hundarna och styr upp flocken. De använder bara fel tonläge och menar inte alls att låta så arga som de gör.


 


Jag bestämde mig för att hålla ögonen på dem även om jag var instängd på altanen eftersom de menar på att jag bara jagar och morrar åt de andra. Som att det är någonting negativt med det. Dessa människor, de är inte bra till någonting annat än till att ge mig mat och för att klia mig i nacken. De förstår sig inte alls på mig och hur man ska behandla Guds gåva till mänskligheten. De har inte förstått att jag, Prince William av Yorkshire borde ha en mer respekterad position i samhället.  

Over and out from William...Prince William.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards