Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Nina - 17 juli 2011 22:57

Jag har varit ute och åkt longbord idag. Har varit ute riktigt länge och bara lekt för mig själv. Det var himla trevligt. Det är inte så många som åker longboard här så det är inte lika lätt att hänga på någon som det är hemma i Västerås. Solen sken och jag bara njöt av att vara ute. Nu känner jag att det hettar i kinderna. Han nog bränt dem lite :)


Runt omkring här där mamma och pappa bor så finns det en del nyasfalterade vägar och jag känner att jag börjar att bli en svartasfalt knarkare. Det är så skönt att åka på ny asfalt. Man behöver inte alls kämpa lika mycket för att få upp farten. Dessutom gör den att brädan gör mjuka och alldeles underbara svängar. Ja, ni hör ju. Låter som att jag är frälst. Bli bara så glad och lycklig i hela kroppen :D Tänk vad lite det behövs.

Av Nina - 17 juli 2011 22:25

Blek, trött och hålögd kryper jag nu fram ifrån min håla. Har varit en tung vecka denna vecka. Började att se True Blood säsong 1 en dag när det var mulet. Jag kollade första avsnittet och kunde inte sluta. Kollade på hälften av avsnitten och somnade runt halv fyra på natten. Vaknade dagen efter och hoppades på att det skulle vara mulet så jag kunde stanna inne med gott samvete. Lyckan var total. Kollade färdigt säsong ett och fortsatte sedan med tvåan och trean. Jag har sett film på nätterna och varit som en zombie på dagarna. Helt slut. Jag höll på att missa att mamma kastade i köttbuljongtärning i min sojafärs igår. Mamma, hon är rolig. Klart man ska ha en buljongtärning. Oj, hoppsan. Den var ju inte vegetarisk förstås. Jag fiskade upp den och fick snabbt den rätta buljongtärningen i min hand. Tur att jag inte är så kinkig :) Idag såg jag de två sista avsnitten av True Blood och nu känner jag att jag har en saknad inuti mig samtidigt som det är en lättnad. Jag är inte så ung längre att jag orkar vara vaken hela nätterna och sedan hela dagarna på det. Att sova fyra timmar per dygn är tufft. Kan säga att det kostar att ligga på topp.


Det har bara varit mulet i tre dagar sedan jag kom hit. Eller det har då klarnat upp och blivit sol mot eftermiddagen/kvällen. Solen står högt på himlen och brännan kan jag inte klaga på. Den sitter där den sitter helt utan att jag behövt lägga ner någon energi på den :)


   

I går var vi till min mormor och morfars gård. Min morbror och hans familj bor där nu när de är här. Vi grillade och hade supermysigt. Det roliga med mormor och morfars gård är att det går en tågräls precis vid deras gård. Inte för att det kommer så många tåg nu för tiden men det är ändå häftigt på något sätt.


          

Tog lite bilder på älven idag när vi gick en promenad ner till campingen för att leka med Emme i deras sjukt braiga lekpark. Jag har gungat så jag blev helt sjösjuk. Men kul var det :)


   

Långt bort skymtar vindkraftverken. Jag älskar vindkraftverk, tycker att de är vackra. Det är inte många som tycker det men jag tycker att de är fantastiska. Vid campingen nere vid älven finns även ett utebad. Poolerna värms upp av solceller. De är tillverkade av företaget där min pappa jobbar, Borö :)


Nu på kvällskvisten tog jag bilen till kyrkogården. Brukar varje år lägga en blomma till min kompis Krister. Så blev det även detta år. Sov gott min vän.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards