Min spanjor Dorado

Alla inlägg under september 2012

Av Nina - 19 september 2012 18:19

Har fullt upp och dagarna rusar fram. Knappt så jag hinner landa i sängen på kvällen innan det är en ny dag. I veckan fick Cielo runda, fina små fötter. Min favorithovis var på plats :0) Tog in Cielo och spolade hans hovar. Han stod stilla och var inte det minsta nervös för vattnet. Han stod väldigt stilla och samarbetade med hovis. Han är verkligen guld min lilla häst.

I veckan är det dags för avmaskning. Cielo tycker inte så mycket om kraftfoder, han gillar inte äpplen eller morötter men ...avmaskningsmedel, det är grejor!

Ska resten av denna kväll se till att bara njuta. Ska gå till kinatjorren på hörnet och hämta käk, sedan ska jag måla och avnjuta kvällens avsnitt av Dallas :)

Av Nina - 16 september 2012 17:52

Det är så roligt att komma till Cielo. Han blir glad att se mig och idag blev han blev ännu gladare när jag tog på honom hans nya sele och spände för vagnen. Det är kul att han kan köras så sällan men reagerar aldrig för att han får vagnen bakom sig. Han blir så glad och springer stolt som en tupp. När vi kommer in är han alltid supernöjd med sin insats.

Av Nina - 16 september 2012 08:00

Denna underbara lilla krabat! Han har vuxit en del och jag är om möjligt ännu mer glad idag än jag var för ett år sedan ?

http://dorado.bloggplatsen.se/2011/09/16/6253320-lat-mig-presentera/#kommentarer

Av Nina - 15 september 2012 17:03

Jag har verkligen fått en häst i mina händer som kan få mig att inte vara så bitter och ledsen för hur tokigt det blev med Dorado. Det känns som att han är den som kan ge mig all den kärlek och glädje som jag längtat efter. Jag är så glad i min Cielo och han är verkligen en riktig diamant. Varje gång jag kommer ner till lösdriften och försöker att urskilja honom ur mängden med hingstar så kan jag hitta honom direkt. Han är speciell; vacker, söt och det liksom lyser om honom på något sätt. En bättre vän och ersättare för en annan vän hade jag aldrig kunnat drömma om ? Lycka är att ha en egen Cielo.

Av Nina - 15 september 2012 16:10

Jisses, vilken snygg väska de fått in på Kan Dee! Kände ett starkt ha begär! Kolla in på denna länk

http://www.kandeeshop.se/sv/71-vaskor

Det är den svarta med fransar som jag fluktar efter!

Av Nina - 15 september 2012 07:26

Försöker att vakna till liv. Har haft en saftig migränattack i natt men mår ok nu. Hade in C i går. Borstade och putsade. Han blev så fin. Idag ska jag kanske köra en sväng. Ska rida W först. Det ser jag verkligen fram emot. Förhoppningsvis blir det gym eller yoga också. Får se hur långt kroppen orkar i detta bakfyllestadium.

Av Nina - 12 september 2012 23:11

Av Nina - 12 september 2012 22:44

Jag slutade tidigt. Klev in hos sjukgymnasten och när jag fått mig en omgång lastade jag Nemo och vi åkte ut till Björnön. Med ena handen i ett stadigt grepp om min högra skinka i alla upp- och nedförsbackar gick vi milen och bara njöt av solen och värmen.

Väl hemma tuppade jag av i soffan i några timmar. Blir alltid lite off när jag varit hos sjukgymnasten. Jag vaknade av att Nemo väckte mig. Det var någon i vår familj som ätit ett paket riskakor. Han fastnade med huvudet i förpackningen och kunde inte andas där. Paniken utlöstes och han sprang in i väggen.

Tog en kort promenad med en väldigt mätt hund. När vi kom in blev det en riktig tvkväll. Vi kollade "Bonde söker fru". En av bönderna hette Robert. Han såg ut som boxerRobert. Min favorit är Landskronabonden. Han var het ;) Direkt efter bonde var det Dallas. Jag har nu sett två avsnitt så jag konstaterade att jag lika gärna kan fortsätta att titta.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards