Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Nina - 7 april 2015 22:06

Alla ni som verkligen känner mig vet precis hur ont det gör i mig att se min älskade spanska klenod i det här skicket. Det är så orättvist. Jag försöker hålla mig positiv och se att han kommer bli frisk. Är bara så tradigt och motigt när det går emot mig. Blir fruktansvärt ledsen. Tänk att en så onödig, felriktad spark kunde ta så illa. Veterinären som kom ut idag såg precis lika bekymrad ut som alla de andra som jobbat med min häst. Det är motvind men jag kommer inte ge upp. Jag SKA ha min fina häst frisk. Jag SKA rida honom igen. Har ju inte ens fått se vad han går för. Har dessutom sett vilken klippa han är. Han är precis så tuff och modig som jag hela tiden känt att han är. Han har sedan jag fick honom varit lättstressad men har under dessa dagar inte visat ett uns av detta. Känns som att han vet att vi "plågar" honom för att hjälpa honom.

När jag skulle kvällsmedicinera så hade kanylen vikt sig igen. Suckade men lyckades lyfta den så jag fick in medicinen.

Cielo roade sig kungligt. Jag longerade honom som vanligt även denna kväll och han hade precis hur kul som helst. När han kom in så skrubbade jag honom från topp till tå och han bara njöt i fulla drag. Ställde in honom i boxen, stängde dörren och när jag vände mig om så hörde jag när han kastade sig ner och rullade i den nya pelletsarna som jag lagt in. Han är så himla tossig :) Lättar upp stämningen lite.

Jag är så glad att jag har lilla Hugo. Vi har varit ute hur mycket som helst idag. Termometern visade 19 grader och solen gassade. Vi har åkt pulka.

Av Nina - 7 april 2015 13:21

Kände redan i morse när jag gick ut till stallet att det var någonting som inte stämde. Liberos temp klättrar och när jag som avtalat ringde kliniken så ville de få ett prov från leden så fort som möjligt. Om inte distriktet kunde ta provet så skulle det bara vara att packa in hästen i transporten samt babyn i bilen och åka de fyra timmarna tillbaka till kliniken. Suckade för mig själv och ringde distriktet för att kolla om de hade någon frivillig som kunde hjälpa mig. Det fanns en tjej som gärna gjorde det! Hon kom ut på förmiddagen. Stod och tittade på när hon tog ledvätska. Den var mörk, som ett riktigt gult urinprov och lite mörkare på det. Den var grumlig men man kunde inte se något blod. Provet går iväg till analys idag och vi får svar under veckan.

Vi fick byta ut det penicillinet som jag ger i kanylen eftersom det bara finns en dos kvar och just det penicillinet finns inte här i Sverige. Vi fick även byta ut det penicillinet som jag ger varje kväll då han reagerat på det. Får det i pasta från och med i morgon.

Hon fixade även kanylen i halsen eftersom den vikt sig. Nu vill jag bara att allt ska bli bra. Vill ha en frisk och glad Libero som kan galoppera runt i hagen i den gassande vårsolen.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards