Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Nina - 22 april 2012 22:30

Har varit trött idag. Sovit mycket och de smärtstillande som jag skulle försöka sluta med i går får jag snällt knapra några dagar till. Har hela dagen mentalt laddat inför morgondagens test. Jag ska gå tillbaka och jobba och jag hoppas verkligen att det håller hela vägen. Jag kan inte vara hemma längre nu. För varje dag jag är hemma så växer högarna på mitt skrivbord. 12 dagar får gott räcka! Huu. Har aldrig varit hemma från jobbet så länge.


Ingenting blev som jag tänkt mig idag. Gjorde stallet i morse i hopp om att kunna åka på hingstvisningen i Enköping. Det blev dock inte så. Kände redan när jag vaknade att kroppen inte var med. Klev upp och gick en lite längre promenad med Nemo. Var helt slut när jag kom hem. Käkade frukost, tog en tablett, en snabb tupplur och åkte sedan iväg till Cielo. Han blev inte direkt lyrisk över att se mig. Hade med grimman i handen eftersom jag tänkte ta in honom en sväng. Han vill inte komma med men var snällt fram och hälsade samt lät sig klappas och klias på. Han är så rolig. Han luktar alltid mig i huvudet, precis där det gör ont. Det är som att han vet att där är det ajaj. Djur kan vara lite roliga på det sättet.


Nu på kvällen fick jag värsta inspirationen att måla på min tavla "Flickan och kråkan". Har fått många mejl om just den tavlan. Har blivit erbjuden en hel del pengar för den men jag vill att N och J ska ha den. Den kommer att passa i deras hem och de kommer att uppskatta den. Vi har gjort en deal och jag kan nu säga till er alla att tavlan är såld. Ibland kan det vara till en fördel att känna den som målat tavlan. Det finns vissa verk, tre som jag gjort hittills som jag är mån om att placera till sina rätta ägare. Det är "Flickan och kråkan", "Yoda" och den hästtavlan som hade så många olika hästar på sig. De som fick dessa målningar är utvalda av mig eftersom detta är verk jag helst hade haft kvar. De är trots allt en stor del av mig och jag har lagt ner så mycket arbete och känslor i det jag gjort. Det är viktigt för mig att de som får de tavlorna kan uppskatta dem. Det är roligt att det är just dessa tre tavlor som jag blivit erbjuden mest pengar för :)


Tavlan är inte klar ännu eftersom jag inte är särskilt uthållig för tillfället. Får pausa så länge att färgen hinner torka. Kändes drygt så jag gav upp ganska fort. Så här ser det ut just nu i alla fall. Flickan är klar :)


     

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards