Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Nina - 6 november 2013 12:17

I går var det träning. Mamma försökte redan på morgonen övertala mig om att stanna hemma. Hon ville absolut inte att jag skulle lasta hästen och åka i det förrädiska underlaget. Jag brydde mig som vanligt inte trots förmaningarna. Det var riktigt jävligt att köra och jag har aldrig uppskattat att en häst står helt stilla i transporten på det sätt som jag gjorde i går. Vagnen kastade och for i halkan och snömodden. Vi kom fram hela och rena. Då gick det inte att få upp bakluckan eftersom det packat massvis med blötsnö i fjädrarna. Efter att jag bankat loss snön så fick jag ut hästen. Han backade snällt ut och kom med in i stallet.


Libero har känts stressad sedan snön kom han förstår nog inte riktigt, trots att han sett snö förut. Han har lite svårt med nya miljöer och miljön förändras en del när det kommer snö. Jag värmde upp honom på lina och han var spänd. Väldigt spänd. Denna dag var det dessutom fler personer på läktaren än min mamma. Det reagerade han på. Maria värmde honom lite till och sedan hoppade jag upp. Han klarade inte att hålla fokus på oss utan fokuserade bara på den lilla ponnyn som höll på att värma upp på volten bredvid.  Jag kände modet sjunka ner i skorna. Vet att det är så här det fungerar med unghästar, den tråkiga biten. Det blev ett bra pass för Libero men jag var jättebesviken. Kändes inte alls värt att åka den långa vägen i det underlaget för det jag fick med mig hem i går.


När jag nästan var hemma bad jag Micke komma och möta upp mig ifall jag skulle bli fast i backen upp till gården. Skönt att ha hjälp ifall jag skulle köra fast och måsta lasta ur hästen i en väldigt knepig position. När jag svängde av så tog jag sats och Mavericken grävde sig fram i den decimeterhöga blötsnön. Vi kom snabbt upp på krönet och jag andades ut. Öppnade luckan och lät Libero komma till mig. Han backade ut lugnt och snällt och kom med mig till stallet. Snällare och bättre häst än Libero får man söka efter. Han är guld att åka ensam med. För bara någon månad sedan så trodde jag aldrig att det skulle vara möjligt.


I morgon är det löshoppning. Då ska jag åka med Cielo   .


     

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards