Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Nina - 7 november 2013 22:25

Cielo är min ögonsten. Min oslipade diamant. Min prins. Mitt barn. Han visade idag hur man uppför sig. Trampade raka vägen in i transporten och väntade snällt när jag stängde luckan. Hängde upp höpåsen och åkte. Han var först lite orolig och gnäggade åt Libero men slutade snabbt. Väl på plats kom han snällt med in i det för honom helt nya stallet. Han väntade medan jag hjälpte till att bygga banan. Tog ut honom i ridhuset och han följde snällt med.

Såg på honom att de små öronen spetsades när han fick syn på löshoppningsringen. Underbart att se sin häst så lycklig. Ledde fram honom och lät honom sedan värma upp i det stora ridhuset. Han sträckte ut och passade även på att hoppa och sparka lite.

Han hoppade som vanligt helt felfritt. Var lite osäker på muren men när jag tvingat honom över en gång så tog han den som vanligt av bara farten. Hoppade några språng och lät honom sedan vara klar. Var länge sedan vi hoppade så jag ville inte trötta ut honom. Underbara, älskade, fina, bästa lilla C. Han bjöd mig på några travlängder och jag ser att han utvecklas otroligt bra sedan jag släppte honom sist i ridhuset för ett halvår sedan. Blir en riktig guldkille! Underbar lång och fin trav!

När vi hoppat klart lastade jag och åkte till grillen. Hämtade mat och han stod snällt och tuggade hö i transporten medan jag var inne hos mamma och pappa och käkade.

Uppskattar otroligt mycket att ha två hästar som jag kan lasta och åka med helt själv. Det är guld värt!

Av Nina - 7 november 2013 22:09

Överallt

Av Nina - 7 november 2013 14:12

...att köra snöslunga. Fixade bort snön från hästtransportparkeringen. Det blev nice.

Av Nina - 7 november 2013 09:15

Oj, vad jag längtar. I kväll ska Cielo äntligen få sträcka ut och ta några språng. På kvällens schema står det löshoppning. Han kommer att bli så glad min lilla sötnos.

Jag känner mig fortfarande knäckt av tisdagens träning. Vet inte varför. Förmodligen för att Libero verkar hamnat i en stress och oro som jag inte får honom ur. Hoppas det går över snart. Vill ha tillbaka min harmoniska Libero. Inte nu till helgen men helgen därefter ska vi på kurs, alla tre. Libero, Cielo och jag. Cielo ska jobbas från marken och om inte Libero finner sitt lugn så tänker jag inte rida honom heller. Är orolig för att jag ridit för mycket och att han inte hinner med. Han är trots allt väldigt efter i sin mognad.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards