Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Nina - 9 maj 2015 22:10

Blev ännu en gång orolig för Libero när jag skulle longera honom. Han hoppade, studsade, sparkade och rusade. Plötsligt slog det mig att han leker. Han lyssnade inte på mig hur jag än försökte ta in honom. När han lattjat på ett tag började han jobba. Oj, vad han jobbade. Jag longerade 30 minuter i alla gångarter och hästen var inte ens trött! Jag tog fram måttbandet och var beredd på att det inte skulle vara någon skillnad. Jag var tvungen att mäta tre gånger. Han vägde denna kväll 603kg + 50kg=653kg! När han åkte in på operation under påsk så vägde han 730 kg! Han har tappat 77kg! Förstå min lycka. Veterinären sa att han behöver tappa 100-150 kg. Tiden är knapp, detta måste ha skett innan betet så jag har honom i shape innan så han inte får betet plus övervikten. Det kommer vara nog att hålla honom fit. Kampen mot gröngräset. Men vi ska nog lösa det. Det är tufft på bootcamp Sakkis (är vad min gård heter och betyder typ gänget). Det passar på oss :D

Jag började studera hästen lite mer ingående medan jag borstade honom. Fettdepåerna som han hade vid svansen är helt borta. Halsen har inte heller samma ansamlingar med fett. Konstigt att jag inte märkt någonting. I mina ögon är han fortfarande skitfet även om jag kan se att han tappat en hel del. Det kan man se med blåtta ögat. Spännande hur det ska gå att rida nu. Han kommer säkert skicka mig över tallarna! Bara för att han kan och orkar.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards