Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Nina - 6 maj 2015 21:54

Jag är blöt precis överallt! Har fått stå ute i spöregnet och laga hage. Inte roligt. Inte det minsta. Cielo hade det dock väldigt skönt inne i stallet. Torr om öronen och glad över aktiviteten i hagen. Någonting att titta på från sitt fönster i boxen.

Av Nina - 6 maj 2015 17:16

I förmiddags fick jag ett erbjudande. Det var en kvinna som ville köpa Cielo. Han är svart, inkörd och nu visar det sig att det dessutom går att rida på honom. Skulle få en saftig summa. Jag avböjde och log för mig själv. Det leendet höll tyvärr inte i sig så länge. Återkommer till de längre ner i min text.

Jag beställde för någon vecka sedan grus till gården. Är så less på jord och gräs. Hatar gräs. Bestämde mig för att ta bort gräset och fylla grus i stället. Idag kom det jag väntat på och det kliade i fingrarna att få sätta igång. Hann skotta ut några kärror innan Hugo tyckte att aktiviteten sög och vi gick in för att krypa i stället. Mycket roligare.


På eftermiddagen när Hugo ville sova så skyndade jag mig att söva honom i vagnen och hämtade in Libero för ett pass. Planerade att öka på tiden till 25 minuter idag eftersom det verkade varit falskt alarm och en nojig mamma när tempen gick upp.

När vi kom in i stallet så hörde jag ett brak! Genom brädor och trådar blåste min svarta skönhet. Efter honom låg det ett virrvarr och ett plockepinn. Han brukar alltid vara ute ensam när Libero går in och vice versa. Det är liksom en förutsättning att det funkar om man har två hästar. Det har aldrig varit ett problem. Till denna dag då förstås. Jag hann bara ropa ett "men va fan!" Så stod han i sin box. Han sprang in direkt och såg supernöjd ut. Då, precis i det ögonblicket så kände jag mig så jävla dum. Jag skulle tagit pengarna och sprungit. För glatta livet! Grr. Vet att man inte får säga hästjävel, men det gjorde jag. Han kände sig inte alls välkommen in till oss i stallet. När Libero gick ut för att motionera sig så var det helt tyst i stallet. Han brukar alltid gnägga för att ha koll på Libero och hoppas på att han svarar. Så min förhoppning är att han i alla fall skämdes...lite.

Jag hade ut Libero på lina. Lät honom jobba i 25 minuter idag. Passet började dock kaosartat eftersom han var spänd efter Cielos påhitt. Libero är en känslig kille och blir lätt skärrad när stämningen är lite spänd. Cielo däremot, han bryr sig inte. När Libero väl slappnade av så flöt allt på som vanligt. Fin kille.

Då till galning nummer två i vår familj. Hugo var i vardagsrummet och kröp, jag satt på toa och Nemo, ja Nemo han var i köket. Han sprang runt på köksbordet och sökte sina godisar. Han hittade dem och sprang så fort han kunde. Jag var dock snabb och precis när han skulle passera mig så ryckte jag påsen ur munnen på honom. Jisses, bor verkligen med ett gäng tokstollar.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards