Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 16 maj 2015

Av Nina - 16 maj 2015 10:54

Har kontaktat en försäljare som jag litar på om Libero. Tänker inte hymla med det. Jag vet inte hur jag ska göra? Men jag måste ha en utväg, ett andningshål ifall jag inte lyckas fixa honom den här gången. Problemet som jag kan se det är följande:
Det är nog inte bara ett flyktbeteende. Känns som att han har en muckande attityd gentemot mig. En attityd som han har redan innan man kört igång dagens arbete. Denna attityd är det som att han själv fortsätter tills han hispat upp sig och då överflippar rent mentalt och då kommer flykten. Han törs liksom inte stå till svars för det den själv byggt upp.

Jag har denna gång tagit hjälp av westernfolket och redan i går kunde jag se resultat. Jag behövde inte ens anstränga mig. Var inga frågetecken. Han samarbetade över förväntan. Till alla som inte vill se hästar tränas i repgrimma; ni kan blunda nu.

Jag seglade runt på små rosa moln resten av kvällen. Min häst var så lyhörd och skärpt. Han var lugn, avslappnad och ville arbeta. Han höll hela tiden kontakten och gjorde sitt bästa. Inte en enda gång ifrågasatte han min ledarroll. Det känns underbart. Han kunde till och med trava runt mig på en stor volt utan att bli det minsta orolig. Har aldrig varit med om ett så bra pass med min fina vita.

Cielo fick också ett pass. Men han är van att bli hanterad från marken så han gjorde snabbt övningarna utan protester. Han vet att ju snabbare man fixar allt desto snabbare får man kvällsmat. Han är så rolig min C. Han skötte sig exemplariskt. Här visar han sin favoritövning. Att parkera. Det är han så himla bra på!

Ute på gården råder full aktivitet. Pappa sitter i traktorn. Farbror polisen tar ner de träd som står på den delen som ska förvandlas till förlängningen av ridbanan. Henrik har hämtat stolpar och tråd, han kör just nu ut dem så jag ska få bygga hage. Pojkarna ska vänjas in på gräs. Sakta men säkert. Jag och Hugo har klyvt ved.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards