Min spanjor Dorado

Alla inlägg under september 2011

Av Nina - 8 september 2011 21:41

Idag har vi haft kick-off med jobbet. Har varit en bra dag. Det bästa var dock träningen. Det är så här det ska vara när man gör gemensamma aktiviteter. Vi fick själva välja spinning eller combat. Jag valde spinning. Har aldrig provat det förut och jag blev positivt överraskad. För det första var Linda som var ledare superduktig. Hon peppade mig till att hela tiden orka lite mer. Tror att jag äntligen hittat en träningsform som jag kan göra utan att få ont i tuttarna ;) Eftersom man bara använder ben och mage så blir det inga påfrestningar i överlivet. Toppen! För det andra så var det roligt att träna tillsammans med ett gäng som jag känner :) Nu ska jag kolla lite tv innan jag somnar. I morgon är det fredag!

Av Nina - 7 september 2011 21:37

http://630338.spreadshirt.se/ Klicka på länken om du vill kolla in de pins, tröjor, väskor eller annat smått och gott som finns hos NinaAlina Design.





Av Nina - 7 september 2011 21:19

Vilken sorts bloggläsare är du? Är du en sådan som bara tittar runt eller är du en sådan som bara måste få kommentera? Jag har funderat på detta ett tag och jag är definitivt en sådan som bara måste få kommentera. Jag gillar att tala om att jag har varit på besök.


Brukar du läsa andras kommentarer? Det gör jag, för det leder mig ännu längre in i bloggvärlden. Jag börjar med att klicka på en intressant länk och sedan letar jag mig vidare länk efter länk. Hur gör du?

Av Nina - 6 september 2011 20:05

Jag har en kollega som varje år bjuder in mig att plocka frukt i hennes trädgård. Idag var jag dit och kom hem med flera påsar med frukt. Plommon, päron och äpplen.


     

Rabarber, kryddor och blommor :)


   

Kryddorna doftar här där jag sitter och tecknar. Blommorna som jag inte först ville ha står nu så vackra och förgyller min tillvaro. Det är sant, det känns bra att ha handplockade blommor när man bor i lägenhet.

Av Nina - 6 september 2011 06:55

Å, vad tungt det var att kliva ur sängen. Konstaterade snabbt att det regnar ute. Skit! Risig i kroppen men vad gör det. Jag får ju använda min nya jacka :)

Av Nina - 4 september 2011 21:02

Har inte varit på topp denna helg. Har mest varit hemma idag. Tagit några promenader med Nemo och cyklat med min helcoola cykel.


         

Var iväg till kollektivet på Hemdal och käkade middag. Vi kallar det så, gänget som brukar hänga tillsammans. De är helt underbara. Plockade rönnbär med Emme och sedan gick vi en promenad med Nemo. Vi gick till katthemmet och tittade på kattungarna. De är supergulliga. Emme var däremot inte lika gullig när vi skulle gå hem. Hon vägrade, hon skulle gå och gunga. Fick lyfta upp ungen och bära hem henne. Hon är lika tjurig som det jag är ;) Undra om hon en vacker dag kommer att bli min överman. Hehe, hoppas inte det. Blir så jobbigt för mitt ego.


Hjälpte Milla med att hämta deras köksbord idag. Det har varit iväg på lackering och har nu förvandlats från ek till vitt. Det var snyggt.


Har även surfat lite, kollat på Roxykläder och hästar. Tänkte anmäla mig till snowboardskola till vintern. Fanns riktigt bra lösningar och nu känns det lite roligare med vinter. Blir att åka en bit men det gör ingenting för jag har ordentliga dubbdäck i bilen tack vare min älskade pappa. Började på en ny skiss. Ska ha den som tavla här i mitt hem så jag hoppas verkligen att jag blir nöjd när den väl är klar. Ska sedan göra en likadan men med en snowboard.


 

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas på att jag inte har så j**la ont i morgon.


Sov gott mina vänner.

Av Nina - 3 september 2011 20:59

Det blev inte många bilder denna sommar. Men de bilder som jag gjort visar på en ständig utveckling :) Ser fram emot hösten och vintern. Undra vad jag ska rita härnäst? Tror jag har en plan.


                           



Av Nina - 3 september 2011 20:06

Har just sett filmen "I rymden finns inga känslor". Riktigt bra film. Har även sett "Tusen gånger starkare" och "Eat, pray, love" tidigare i veckan. Sevärda. Nu blir det inte mer film på ett tag, riskerar att bli en soffpotatis :p


Jag var på stan idag. Köpte en ny jacka på Hollywood, en skitsnygg Carhartt. Blev så arg i morse när jag skulle ta en promenad och jackan inte gick igen över brösten. Det måste vara det värsta med att ha saker i bröstena, saker som inte hör hemma där alltså. Knölarna växer vilket gör att även mina bröst växer (i mina ögon växer de helt okontrollerat). Jag har alltid haft små bröst och jag trivs med det. Jag har inte riktigt förståelse för de som frivilligt förstorar sina bröst, de är liksom bara i vägen. Inga kläder sitter snyggt och man känner sig bara stor hela tiden.


Jag trampade även in på hälsokostaffären när jag var på stan. Läkaren pratade om några naturläkemedel som jag kunde äta för att minska smärtan (han rekommenderade dem dock inte, för det får han inte göra. Det var han väldigt tydlig med). Jag köpte pillrena och hoppas nu på att de ska hjälpa. Köpte även en salva som skulle mjuka upp huden. Haha, jag spenderade över 600 kr på produkter till mina bröst för att de ska må bättre. Hur många kan skryta med att man gör det varje månad?


Jag plockade upp Peter på eftermiddagen. Vi åkte ut till Mediamarkt för att kolla på en ny dator till mig. Tänker köpa mig en äppeldator. Jag måste alltid ha med Peter när jag ska köpa någonting som har med elektronik att göra. Han är elektronikproffset i vår familj :) Jag köpte ingen idag men jag vet nu vilken dator jag ska ha och det känns bra. När vi kom tillbaka från affären så bjöd Emme mig på te i sin nya servis. Jag fick sitta på ministolarna som hör till minibordet i hennes rum. Fick dricka rosa te ur en minimugg eftersom det inte fanns något grönt. Ja, ja det var ju minst lika gott ;)


Glömde nästan att berätta att jag igår ÄNTLIGEN fått mina linser. Helt underbart!


I morgon ska jag ta min bräda och dra iväg en repa om jag mår bättre förstås.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards