Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Nina - 19 februari 2012 18:17

Jag vaknade inte förrän 9.30 i morse. Det var helt underbart att sova så länge, det hör verkligen inte till vanligheterna. Jag tog en lång promenad med Nemo och ringde sedan Milla för att boka in ett besök. Vi bestämde oss för att möta upp på Björnön för att åka pulka, grilla och busa med Emme. Emme ropade i bakgrunden "Nu åker vi till Isbjörnen!". Hon har fått för sig att Björnön heter Isbjörnen. När hon väl var på plats så sa hon att hon inte vill klappa björnarna, hon hade ångrat sig :/ Det är inte lätt att vara liten. Förstår henne, jag skulle inte heller klappa björnarna om det fanns några sådana på Björnön. Verkar livsfarligt.


Nemo var minst lika exalterad som Emme. Han jagade snöbollar, pulkan och käkade allt som kunde ätas. Han älskar att grilla med familjen Norlin/Waara, det betyder att det grillas någonting i köttväg. Vi äter inte kött i vår familj, familjen Waara/Nemo.


Nemo helt galen på parkeringen

 

 


Emmes fina snöbubbe

 


Nemo med sin bästa kompis Peter

 

 

Kasta! Men kasta då!

 

 

Korv och hamburgare är serverat

 

 

Bästa Emilia och Nemo

 

 

 

 

Av Nina - 19 februari 2012 14:22

Jag älskar när jag kan ta det lugnt hela helgen. Bara lulla på och göra det som faller mig in. I går hade jag fullt upp från det att jag steg upp till det att jag däckade på kvällen. Å, vilken underbar lördag det var :-)


Jag steg upp tidigt och tog en lång promenad med Nemo för att styra upp alla aktiviteter i huvudet. Åkte sedan iväg till stallet. Cielo och jag hade det bara mysigt och han vilade sitt huvud mot min axel. Han blåste mig i örat och höll sin lilla mule mot min kind. Det är inte som att man vill störa honom då. Min telefon ringde och jag blev så glad av att höra att det var min morbror i andra änden. Saknar honom massor. Vi var så tighta när jag var yngre. Han flyttade iväg till Skåne med sin familj och det blir inte att vi träffas alltför ofta. Vi bestämde att jag skulle komma ner och hälsa på dem i slutet av mars början av april. Känner att jag blir glad bara jag tänker på det. Jag älskar att löra Mavericken och ner till Skåne har vi aldrig varit :) Vi brukar bara åka uppåt landet. Nu ska han få se lite nya vidder. Cielo tycker att telefonen är superintressant och han kommer garanterat att sätta sina små tänder i den någon dag ;) Men det gör ingenting, den är försäkrad.


När jag kom från stallet var det snabbdusch som gällde. Hann inte fixa håret så jag tryckte på mig en mössa :) Mötte upp Sofia och lilla söta Hilmer på stan. Vi fikade. Massor och länge. Jag älskar att hänga med Sofia, vi har alltid så mysigt tillsammans. Vi planerade och pratade. Vi bestämde att vi ska åka iväg till Barcelona tillsammans. Nu känner jag att det ska bli superkul. Nina är en sådan som alltid reser själv. Mest för att slippa anpassa mig. Men Sofia har jag rest med två gånger förut och det fungerar alltid utmärkt. Hon vet hur jag fungerar och kan läsa av när jag blir trängd. Har däremot aldrig behövt känna det när jag är med henne. Vi har bara roligt :) Det blir resa nummer två den blir i maj/juni. Vi har inte bestämt ännu.


Vi fikade klart och tog sedan en ordentlig shoppingtur. Jag har shoppat mycket på senaste känner jag. Men det gör ingenting, har ju pengarna så varför inte bränna dem på sådant som jag vill ha :)

Dagens inköp. En rosa lunchbox med tillhörande påse att frakta lunchen i. Jag är verkligen ingen rosa person men Sofia plockar fram det tjejiga i mig ;) Ett rosa sadelöverdrag till min cykelsadel. Kan behöva det nästa fredag då vi ska på fest. Men om jag tänker efter så är det nog säkrast att lämna cykeln hemma. Tre tröjor och ett supergulligt bälte.

 


När jag kom hem från stan så var det bara att kasta på sig kläderna och rasta Nemo. Sedan bar det iväg till Enköping. Där mötte jag upp min kompis Roger. Vi har varit kompisar i evigheter men har inte träffats sedan vi var hemma i Kalix i somras. Han bor i Stockholm så vi möttes upp efter vägen, därför blev det Enköping. Vi hade bestämt oss för att käka pizza men när vi väl var på plats hittade vi ett mer högklassigt ställe. Roger fick några fina köttbitar och jag fick en underbar vegetarisk rätt. Vi åt och hade det jättetrevligt. När jag kom hem var jag helt slut och däckade på soffan.

Av Nina - 19 februari 2012 14:10

Jag har inte hunnit blogga sedan i torsdags. I min värld är inte det särskilt länge sedan men en av mina bloggläsare hade skrivit ett inlägg där hon kommenderade mig att blogga så nu gör jag det :) Jag kan i perioder försvinna från min blogg i flera dagar. Det är oftast dessa dagar som jag skulle behövt blogga om, för det är dessa dagar det händer så mycket roliga saker i mitt liv. I fredags hade jag och Cielo en riktig mysfredag. Vi borstade, kratsade hovarna, rengjorde såret och tog sedan en promenad för att titta på omgivningarna. Han tycker att det är superroligt. Förut tyckte han att det var så läskigt att lämna sina kompisar. Nu är det bara spännande. Han börjar att förstå hur stor världen utanför den lilla flocken är.


       


När jag kom från stallet bytte jag kläder och begav mig iväg till gymmet. Kände mig otroligt pigg trots att jag varit sjuk i två dagar. Kändes som att jag inte kunde träna mig trött :) Efter gymmet åkte jag iväg till Ica Maxi och handlade. Det tog tid trots att det var sent och nästintill folktomt. Orsaken till att det tog sådan tid var för att det var jag och alla jag känner som var där och handlade. Kanske inte alla, men några. Jag är inte den typen som hälsar och sedan passerar. Nej, jag konvercerar med alla jag träffar. Det var därför det tog sådan tid :)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards