Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Nina - 27 februari 2012 11:38

Jag påbörjade min nya målning i går kväll. I morse såg jag så mycket som jag ville ändra. Det är trots allt ett barn som ska ha den. Gjorde om, rättade till mina misstag. Nu har jag kladdat på i några timmar och ska låta den torka lite innan jag målar mer. Ska ta tag i lite annat under tiden :)


Så här långt har jag kommit. En hel del kvar att göra men nu ser man att det är en häst i alla fall!


 

Av Nina - 27 februari 2012 10:06

Känslan av att vakna en måndag morgon utan att väckaren ringt och utan att behöva stiga upp. Den är obeskrivbar. Drog mig lite extra och försökte styra upp någon storts dag i mitt huvud. Steg upp och tog en promenad med Nemo. Min plan har nu redan gått i stöpet eftersom jag började att måla i stället för att göra allt det jag måste göra ;) Jag känner mig otroligt inspirerad. Har lite hemlängtan och att vända känslan av att sakna någonting till någonting som känns positivt har genom åren blivit lite av min styrka. Jag har tränat många år på det. Jag är dessutom lite bitter just nu. Men inte så att jag tar alltför hårt på det. Ska ha ett underbart sportlov med mina vänner och framför allt med Emme och Cielo. De som betyder mest i hela världen för mig. Det är inte fy skam :)


Jag tänkte ligga och slappa på soffan i går kväll. Det blev inte så. Den tomma duken på mitt staffli ropade mitt namn. Jag tittade på den länge, länge för att komma på vad som kunde tänkas fastna på den. Började att grunda med svart och helt plötsligt hade jag målat fram en vit häst på duken. Blir lika förvånad varje gång penseln tar över. Jag fortsatte att måla och måla. Nu denna morgon stod jag plötsligt med penseln i handen igen. Högerhanden har vunnit och jag ger den någon timme till ;)


Den svenska björnstammen ekar i rummet, de har så finurliga texter. Jag känner att jag bara älskar att kunna måla hemma.


Om det finns det en tiger finns den väl i djungeln.

Om du bara tiger finner du nog lugnet.

Hänger med en flicka, drömmer om en annan

skäms för hur jag tänker, hatar hur jag handlar.

Är trött på era budskap, vet ändå inte vad jag vill.

Är trött på lugn och ordning, vill ändå inte sitta still.


Who's that girl, turning my world?


Eller min personliga favorit:


Lika barn de leka bäst

jag leker leken ensam med mig själv

Ensam är så jävla stark så jag behöver aldrig be om hjälp

Som om det lika gärna va' det kommer alltid tyngre dar' men jag är inte säker på att jag kan bära dig.

Men om vi litar på varann' så har vi en liten chans att vara osäker och svag

är precis vad jag vill va'.


Som sagt, finurliga texter som kan betyda så mycket.


Ha en underbar första SPORTLOVSdag!



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards