Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Nina - 4 juni 2012 23:13

Fick ett samtal från stallet idag. Det visade sig att Cielo var halt och de ville ringa och tala om det för mig. Jag åkte ut direkt efter jobbet. Cielo var minsann halt. Såg på en gång att han var hovböldshalt. Tog med honom in. Gjorde iordning boxen, fyllde halm och hö. Visiterade hästen och kratsade hovarna. I den högra framhoven försvann plötsligt hovkratsen in under strålen. Japp, där var ett stort hål. Hämtade sjukvårdsutrustningen. Blandade en flaska med jodopax och tvättade ordentligt. Dränkte hela hoven i jodopax. Tog sedan jodopaxgel och tryckte ner det i hålet. Fingret for långt in under strålen och jag tryckte dit lite mer jodopax. Tog en bomullstuss, doppade ner den i flaskan med jodopax och tryckte in tussen i hålet. Tog en ordentlig bomullsbit och lindade in hela hoven med den. Hållde jodopax över bomullen och lindade sedan fast den med ett galoppbandage. Jag är en stjärna på att linda hovböldsbandage :) Har tränat det många gånger. Kollade tempen och han hade 38,8.


I morgon kommer hovslagaren och jag hoppas att Cielo inte har alltför ont. Jag hade tur eftersom de ringde i morse och bokade in sig att komma i morgon. Ska dock ringa och förbereda dem på att han haft en hovböld och eventuellt kan ha fler.


Var ut en sväng till nu på kvällen. Cielo var väldigt tillfreds med tillvaron. Han hade tuggat i sig allt hö och sovit. Jag börjar jobba lite senare i morgon så jag hinner ut en sväng på morgonen också. Hovis kommer inte förrän på eftermiddagen. Hoppas de kan hjälpa honom och att det går över snabbt. Är leds på dessa jäkla hovbölder   .

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards