Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Nina - 3 februari 2013 14:29

Jag ska på fest nästa helg. Kunde inte välja vilken klänning jag skulle köpa så jag tog båda. Får se vilken som passar bäst när det väl kommer till kritan :)

Hittade inga skor så det blir en överraskning :/

Vilken klänning tror du på?

Av Nina - 3 februari 2013 08:09

Vi är inte alls lik varandra varken i utseende eller i sättet. Men min syster är alltid där. Hon vet mina hemlisar och hon lär mig saker. Min syster tror på vetenskapen, jag tror på det spirituella. Jag reflekterar och analyserar medan hon ser vad forskningen säger. Min syster är matematiker och fysiker, det svåraste som finns i min värld. Jag är litteraturvetare och älskar språk. Min syster har familj, hon är tryggheten själv. Jag är ensam, väldigt stark men har hela tiden nya planer och söker ständig förändring. Min syster är den jag går till när jag behöver prata eller gråta. Hon vet alltid vad hon ska säga. Hon lider med mig när min kropp inte orkar och hon kämpar för mig för att göra min tillvaro bättre. Hon ger mig det jag behöver och hurrar när jag är på väg att nå mina drömmar. Min syster betyder verkligen allt för mig.

En gång när vi tog en kvällspromenad så var det helt stjärnklart. Milla tittade på stjärnorna och föreläste för mig. Hon berättade och pekade. Jag tittade men kunde inget se. Jag hittade dock den stjärna som lös starkast och jag förstod att den stjärnan måste vara Dorado. Än idag letar jag denna stjärna och jag hittar den alltid där uppe på himlavalvet. Den blinkar och tindrar, men det är bara för att Dorado springer och hoppar för att han kan se mig där jag står och vinkar till honom.

Min syster fanns med mig när jag fick min bästa vän. Hon fanns även med när jag avslutade livet för honom. Hon lade armen om mig när jag grät. När jag stod där med grimman i handen så var hon den som betydde mest och jag är evigt tacksam för att hon finns med mig, för en bättre vän än min syster får man leta efter.

Milla och Dorado.

Av Nina - 3 februari 2013 07:42

Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet,
Plötsligt frågar Nasse:

"Puh, vi har fått två händer för att hålla. Två ben för att gå.
Två ögon för att se. Två öron för att höra. Men varför har vi bara ett hjärta?"

Puh tänker en liten stund och svarar:
"Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan,
som vi själva måste hitta..." ?

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards