Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Tänk vilka bra vänner jag har!

Av Nina - 26 mars 2011 17:32

Igår skulle jag rengöra telefonen. Tog bort skalet och där under hittade jag två helt vita hästhår. Dorado har funnits med mig hela tiden. Jag satte tillbaka skalet, sparade mina hästhår. Det kändes bra.


Vaknade tidigt i morse. Kände mig otroligt ledsen. Tog en promenad med Nemo och ringde sedan Irmeli för att fråga ifall vi kunde ta en frukost på Markan. Hon hängde självklart med. Jag var vrålhungrig. Laddade med en våffla, en macka, en ordentlig bulle och en chailatte. Vi pratade och läste både Ridsport och Hippson. Jag älskar mitt hästliv. Det är så tråkigt att det är borta. Jag saknar det men samtidigt så känner jag mig, just nu, inte alls redo att börja om.


 

Jag läste ett reportage om en tjej som heter Viktoria. Hon bor i Spanien och har ett stuteri tillsammans med sin sambo www.horsespre.com . Det var en riktigt intressant artikel som jag lärde mig massor utifrån. Gillar att lära mig saker.


När vi fikat klart gick vi in på hästaffären och kollade lite eftersom de hade rea. Jag hittade en superfin marinblå jacka på halva priset. Slog till och har idag haft den när jag var ut till stallet. Jag åkte förbi och hämtade min hästtransport. Hade kontaktat Kristina och frågat ifall jag kunde ställa den hos henne tills mamma och pappa kommer ner. De ska ta den med sig hem till Norrland.


När jag kom in i stallet så stod det en häst i Dorados box, det var väldigt skumt med tanke på att jag betalt hyra fram till den sista. Jag har dessutom varken fått ett telefonsamtal eller ens ett mejl om att det finns någon som vill ha min box. Det jag fick mejl om igår handlade om att min box är uthyrd från den 1 april och att jag måste hämtat mina grejor samt torkat mina skåp innan dess. Frågade lite i stallet och det verkar som att den varit upptagen sedan onsdag förra veckan. Jag kunde inte rengöra mina skåp eftersom det var grejor i dem så jag sket i det. Kopplade på hästtransporten. Insåg då att min elkabel var borta och att själva säkerhetslinan i draget var trasig. Skumt. Satte fast transporten i alla fall och körde ut till Ransta utan lysen. Var så förbannad.


Väl på plats så får jag en ordentlig kram av Kristina. Fick en rundvandring ute på gården. Det är skönt att vara med Kristina, jag mår så bra då. När vi intagit lite fika så fixade Micke med transporten och vi kom på att vi ska prova köra hennes shetlandsponny Ricco. Hon hade inte provat köra honom ännu eftersom hon inte haft honom så länge. Vi selade på och jag hoppade upp i sulkyn. Å, vad roligt det var! Kändes som att jag var 12 år gammal igen. Vilket tryck det var i den lilla ponnyn.


Tack Kristina för att du förgyllde min dag! Tänk vilka vänner man har. Det var precis det här jag behövde!


 



 
 
Evisen

Evisen

26 mars 2011 18:59

Skumt att det redan stod någon i boxen! Hmmm! Jag hade med blivit skitförbannad. Skönt att dagen slutade bra i alla fall.

Jag har skrivit om dig på Ann-Britts blogg. Tycker du ska åka och köpa en triss-lott och så håller jag tummarna!! Plötsligt så händer det....! Kram!!

http://www.figaro16.se

Nina

26 mars 2011 19:04

Ja, tänk om det skulle kunna lösa sig så enkelt!

Kram!!

 
Ingen bild

kryddan

26 mars 2011 20:32

Vad det gäller regler för uthyrning av box så skall det finnas EN tom box i fullgott skick till dig om du betalar hyra. Det behöver alltså inte vara samma box som du har haft din häst i. Du får trösta dig med att du slapp städa denna i a f.
Jag tycker att du skall köpa dig en färdig ridhäst! :) Kram!

Nina

26 mars 2011 20:50

Ingen ledig box i stallet :(

Kram

 
Ingen bild

Kryddan

27 mars 2011 10:05

Prata med stallägaren då och hör vad hon säger. Hon kanske körde en rövare och ger med sig nu när du vet att din box är uthyrd dubbelt upp?

Nina

27 mars 2011 12:17

Har mejlat i morse.

 
Emma

Emma

27 mars 2011 17:08

Ja det är sant! :) Hoppas du haft en massa energi och tränat hårt i helgen! :P

http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Nina

27 mars 2011 17:11

Jaaa! Det har jag :) Har även rensat färdigt i mina garderober. Känns bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards