Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Nina - 23 mars 2011 21:16

Jag började i helgen att kolla runt lite på olika stall för att se om det ens finns en liten möjlighet att någon kan tänka sig att hyra in en hingst. Jag har bestämt mig för att den dagen jag ska köpa en ny häst så ska jag ha en hingst. Jag kontaktade ett stall som jag tyckte verkade seriöst och superfint. Tjejen mejlade mig idag och det visade sig att hon inte alls hade några problem med att hyra in en hingst. Jag blev helt ställd, hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle vara så enkelt. Ska åka ut och titta på stallet någon gång i framtiden när jag känner mig redo. Just nu orkar jag inte fundera så mycket på hästsituationen.

Av Nina - 23 mars 2011 20:15

Jag är född I en liten by
Bland travarna av ved
Där skogen vuxit sig seg och stark
Och människorna med

//Brolle


Det blev ett hårt pass på gymet. Jag plågade mig själv ordentligt...i 1,5 timme. Nu när jag har satt mig i soffan så känner jag att armarna bara vill vila. Ska ta och kasta i mig lite rårakor som jag gjorde igår. De är supergoda. Gjorde dem av morötter och potatis vilket visade sig vara en lysande kombination. Skönt att bara ha någonting att värma, hade aldrig orkat laga mat :)

Av Nina - 23 mars 2011 07:15

Av Nina - 23 mars 2011 06:42

Det var en elev som ropade fast mig i korridoren igår. Han ville bara säga att jag har pondus. Jag har sådan pondus att man hör Star Wars låten när jag kommer och går. Han härmade låten. Jag skrattade högt. Undra hur jag ska tolka det? Tror minsann att jag tar det som en komplimang.


Av Nina - 23 mars 2011 06:23

Nemo väckte mig klockan fem i morse. Inte för att han ville ut. Nä, det var mer för själva uppmärksamheten. Han ville ligga nära och bli kliad. Jag gjorde som han ville, i några minuter. Sedan steg jag upp. Nemo bara tittade på mig. Jag gjorde mig i ordning för en tidig promenad. Kollade termometern. Flera plusgrader. Härligt!


Jag andades in den friska luften. Det luktade vår. Runt omkring mig var det alldeles tyst. Jag hade inga vantar men frös inte det minsta. Det är inte förrän nu när jag har satt mig i soffan som jag känner att jag är lite kall om kinderna.


Jag tog ett konditionspass på gymet igår. Började med bergsklättringsmaskinen. Körde den i 15 minuter. Det brände skönt i låren. Bytte till löpbandet för att kunna kräma på lite till. Körde 15 minuter även där. Tog en 5 min paus innan jag gick vidare till roddmaskinen. Körde rodd i 45 minuter. Körde i intervaller. Det var helt sjukt hur ont i rumpan jag hade när jag klev av maskinen. Då kände jag mig klar med mitt pass. Var både svettig och hungrig. Stretchade ordentligt innan jag tog en banan och trampade hemåt.


Nu ska jag dricka mitt te. Meddelandet på tepåsen är idag:

The physical body is a temple. Take care of it.

 

 



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards