Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Min skatt

Av Nina - 16 februari 2012 17:00

Jag blir bara mer och mer fäst vid min lilla Cielo. Han är alldeles underbar!


Jag gick till jobbet i går. När jag satte mig ner vid mitt bord kände jag snabbt att detta känns inte helt rätt. Jag var helt genomblöt av svett och nästintill svimfärdig. Packade ihop och gick hem igen. Kröp ner under täcket och sov till långt inpå eftermiddagen. Var helt färdig. Vaknade och strosade runt lite i lägenheten men var tvungen att inta soffan för jag orkade knappt färdas från köket till vardagsrummet. Har hört att det ska vara bra att käka glass när man har feber. Drog i mig ett paket av min favoritglass GB Nogger. Började må illa för att det var så sött. Somnade på soffan, vaknade mot kvällskvisten. Tog med mig Nemo på en kvällspromenad. Flåsade och svettades som att jag avverkat ett ordentligt gympass. Väl inne somnade jag igen.


I morse vaknade jag med värsta huvudvärken. Febern hade dock gett med sig och jag studsade glatt iväg till stallet. Jag blev på en gång mycket friskare när jag fick mysa med min lilla hingstpojke. Han är värd sin vikt i guld. Tog ut honom från hagen och borstade honom där. Kändes bäst, orkade inte gå in eftersom jag inte behövde använda mer än en windstopper trots de nio minusgraderna. Hade värmen i gång för ovanlighetens skull. Borstade och kratsade hovarna så svetten lackade. Tog dock med honom till stallet eftersom jag upptäckte att såret på benet såg skumt ut. Klöste bort skorpan och rengjorde. Det är inte djupt längre men det har förmodligen kommit bakterier i det. Nu är det rent i alla fall och jag tog med honom ut igen. När jag skulle gå från hagen var jag så trött att jag snubblade på mina egna fötter. Cielo tittade fundersamt på mig, precis som att han visste att jag inte är riktigt som jag ska vara. Hur trött jag än må varit så rörde det mig inte i ryggen för jag kunde idag utan att blinka eller oroa mig knäppa fast min lilla häst när jag skulle rengöra såret. Jag har inte vågat göra det förut. Har försökt hålla honom eller jagat fatt på någon som hållit i honom åt mig. Han är så lätt att ha och göra med min Cielo. Blir så stolt över att han uppför sig som en prins.


Nu känner jag mig betydligt piggare, har vilat en hel del och tänker återgå till jobbet i morgon. Då är det fredag och efter det bara en arbetsvecka kvar innan en veckas härligt sportlov :) Jag ska vara ledig hela veckan. Det känns inte fy skam!


     

 
 
Ingen bild

mia

16 februari 2012 17:10

den febertermometern som du använt kan inte visat rätt. jag tycker det verkar som att febern finns i kroppen om man bara behöver använda en windstopper om det är -9. Tror viljan är starkare än kroppen för dig! Gå och bädda ner dig Superwoman!

Nina

16 februari 2012 17:14

Hehe. Jag kollade inte med någon termometer, tog handen och konstaterade att jag är svalare än i går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards