Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Full fart!

Av Nina - 28 februari 2012 20:33

Helt otroligt vilken bra dag jag haft! Min dag med Emme gick av stapeln tidigt. Jag var ute i sandlådan med henne redan halv tio. Vi grävde och pratade massor. Efter en timmes grävande så blev det fruktstund. Vi gick och lämnade Nemo i bilen. Han var frusen och vi bestämde att han skulle få vila sig lite. Vi trampade sedan vidare och hittade värsta djupa vattenpölen. I den sprang vi, hoppade, stampade och tränade klädsim. Det fungerade utmärkt eftersom barnet hade galon från topp till tå. Galon är seriöst det bästa man kan klä på ett barn ;)


Vi besökte mitt jobb och käkade chokladbollar. Åkte kana (rutschbana) och gick sedan hem för att käka lunch. Plättar med glass och sylt. När vi käkat var det dags för Emme att sova och jag åkte ut till Cielo. "Doktorn skulle komma och ge honom en spruta", som Emme uttryckte det.


Cielo stod som vanligt helt stilla. Han är så mysig. Jag passade på att stanna för en extra mysstund och för att putsa lite extra när Anders åkt.


Väl hemma igen låg Emme ännu och sov så jag kunde slappa lite. Jag målade lite. Passade på att ta tag i den tavla som jag gjort för flera månader sedan. Han varit så missnöjd med den. Nu känns det dock bättre.


 


När Emme sedan vaknade så var det första hon sa: -Var är Nina? En fullspäckad eftermiddag stod på vårt schema. Vi skulle åka och fika på IKEA. När vi kom till restaurangen så ropade hon att hon ska ha köttbullar. Vi fixade köttbullar och då ändrade hon sig helt plötsligt. Vi tog dem i alla fall och de försvann minsann ner i magen. Vägen till kassorna var lång. Den blir lätt det när man måste prova sitta på varenda stol och provsova i alla solsängar på utemöbelsavdelningen. På väg till kassan med två små råttor i handen såg Emme den stora skylten med en korv på. Hon skrek över hela IKEA att hon vill ha korv. Vi gick dit och skulle köpa en korv. När Emme ska säga vad hon vill ha så började hon med att säga att hon ville ha vatten och...glass och...bulle och korv. Även dessa svaldes med glädje. Vi gick i affärer och kollade på kläder. Eller Emme tittade, provade och jag sprang bakom och plockade efter henne. När vi sedan skulle åka blev det en snabb sväng till leklandet. Den snabba svängen tog väldigt länge, blir nog lätt så när man är liten och hög på socker. Att åka rutschbana en sista gång betyder då att man hinner åka minst fem gånger till ;) Jag fick ställa mig på vakt och knipa henne när hon landade på golvet. Då skrek hon över hela shoppingcentret att hon är där med sin moster. Att hennes moster heter Nina. 


I bilen på väg hem så fick jag höra henne sjunga "Blinka lilla stjärna" och "Hjulen på bussen går runt, runt, runt" ett antal gånger. Jag fnissade lite för mig själv för det lät verkligen supergulligt, det skar sig lite då och då ;) Hon var väldigt tydlig med att säga att det har varit en toppendag och att detta ska vi göra fler gånger. Haha, sötunge. 


Nu sitter jag i soffan, helt slut. Det är inte lätt att vara världens bästa moster ;) Emme har kommenderat och styrt mig hela dagen. Nina är inte riktigt van med att någon annan bestämmer vad hon ska göra :-)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards